Njutlördag

20120331-193001.jpg

Ebba skulle träna idag…

Lördagar är heliga. Inget jobb. Men gränsen mellan jobb och fritid suddas lätt ut när man gillar det man gör.
Nästa vecka är kortvecka och jag behöver låna lite arbetstid till privata ärenden så då får det bli lite jobb på helgen.
Försöker också komma iordning hemma:

20120331-143108.jpg
Hjälten har satt upp hyllor och farmors servis får äntligen synas.

Jag och Ebba ha stojat i simhallen och nu när hon åker till sin pappa har jag bokat en massagetid hos bästa Sundbybergs Hälsocenter. Fanns bara spamassage och att massera en massör är nog rätt otacksamt men jag fick en skön stund och låg och drömde mig bort till en viss surfby i nordöstra NSW i Australien….

20120331-192400.jpg
Storhandlat har jag också gjort eftersom löpning tömmer kylen. Herregud vad jag åt igår och idag fortsätter det.
Jag började igår med en hel kartong cocostoppar efter en STOR macka. Sen följde en enorm middag med kyckling, ugnsrostade grönsaker och bea, sen fortsatte jag med en stor smet chokladbollar. Idag försöker jag räta upp näringsintaget och har ätit matiga sallader, ägg, stor frukost, blodpudding och frukt. Har en ensam skön kväll hemma full med räkningar och Tjejmarajobb. Då passar en god kalkonsallad med ett glas rött från flaskan jag fått av bästa A på jobbet- direkt från Nya Zealand. Ett glas rött i veckan är lagom för mig.

20120331-192931.jpg
För att fortsätta ladda för TEC har jag även införskaffat legal doping: echinachea te mot basilusker- för nu tränar jag hårt och det tar på immunförsvaret. Till detta tar jag redan MioVitalSport och probiotika. Och en jäkla massa bra ren mat!
Men även rödbetsjuice. Som tydligen kan öka uthålligheten med 16%Och det vore ju jättebra- jag springer 7 mil och rödbetan den sista :)! Det är en massa nitrat i juicen och detta hjälper syresättningen av blodet. Värt att prova för 40 kr flaskan? You bet(a)!.

20120331-194627.jpg
Skickar en tanke till alla som kör Ursviks Ultran i natt. Nu ser jag fram emot en halvmara med tjejerna imorgon- du är välkommen att följa med: 22 km ca i 6:30 tempo ( men ingen lämnas bakom!) kl 10.00 vid World Class Vasastan på Döbelnsgatan.
Jag klockar då upp nästan 8 mil löpning denna vecka vilket är rekord på alla fronter.
Ha en fin kväll!

20120331-195924.jpg
foto: Fitness & Life

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Njutlördag

  1. Ingmarie skriver:

    hade så gärna hängt med i morgon men jag får bege mig ut tidigare. Yogan går före just i morgon.🙂 have fun!

  2. Carina skriver:

    Hmm, rödbetsjuice… hur långt innan och hur mycket ska man dricka av det? Med det i kroppen så har jag ju de två sista varven gratis liksom🙂

  3. Marcus skriver:

    Bra att du skrev om massör så jag blev påmind. Jag ska ta och kontakta min blinde massör i Uppsala som alltid brukar få mangla mina ben. Ju hårdare ju bättre.🙂

    Nu börjar TEC kännas lite väl läskigt nära.

    Har du sett denna? Missa inte detta! http://www.ultramarathon.se/phorum/read.php?7,5651

Kommentera

