Besök på Kiropraktorkompaniet

Uh jag vet inte ens om jag vågar lägga upp bilderna Mikael Göth på Kiropraktorkompaniet plockade fram från sin 3 dimensionella hållningsanalys. Holy crap. Jag fattar väl att alla timmar framför datorn inte stödjer min hållning men att det var såhär illa det visste jag inte.

Eller gjorde jag det? För det är ju precis såhär det känns:

20120329-153509.jpg

Skratta inte!🙂

Men det som är positivt är att efter noggrann undersökning så är jag stark. Det är första gången jag är hos någon för ett problem med muskler/ben/whatever och jag får höra vad som är bra. Tackar för det. Allt är inte åt helskotta. Jag har bra ryggoch bålmuskler och det är mest bara att börja sträcka på sig och stretcha ut lilla men viktiga pectoralis minor. Den övningen gjorde man under skrivbordet, typ!  Jag ska visa den sen, lovar.

Det som går till historien är också att min bröstrygg som aldrig brukar ge sig- gav sig på första försöket. Knak sa den och haleluja sa jag. Kiropraktorkompaniet hittar ni på Birger Jarlsgatan 34 i Tokholm och i Uppsala. Deras lokaler är otroligt fräscha, jag blev otroligt proffsigt och väl bemött och viktigast av allt förstås- fick hjälp med det jag sökte hjälp för.

Jag träffade även Mikael i ett syfte som har med Tjejmarathon att göra efter att han kontaktat mig i det ärendet. Mer om det på Tjejmarasajten senare!

 Jag har bestämt att eftersom jag kommer fortsätta jobba med välgörande ändamål så ska jag starta en ideell förening som Tjejmarathon kommer drivas genom. Jag och Madde och syrran blir styrelse (man måste vara 3). Watch this space…

Men nu! Gäller det. Det går att ta sig genom ett marathon med rutten träning. Men det går inte att fejka 8 mil. Oh no. Jag är på riktigt orolig för min uthållighet. Jag börjar trampa tusingar i sub 5 tempo men har tappat uthålligheten. Det där med ”väggen” det fanns inte förut. Nu efter influensan är den precis framför näsan hela tiden. Jag har ont om tid att träna och det är ont om tid till loppet. Pratade med Magnus och sa just det att ” jag bryter hellre TEC än inte kommer till start” så inget panik-övertränande nu. Men fram till 10 dagar innan kan jag ösa på och det är 5 dagar till 10 dagar. I helgen vet jag exakt vad jag gör: Ebbatime lördag. Tjejmaratime söndag.

Återstår imorgon. Har en del jobb, hämta lämna dagis. Har en otrolig förmåga att få till det jag vill. Har införskaffat cola och låter den bli avslagen. Ett stort paket polarkaka. Hemmagjorda bars. Inga bra skor egentligen, inte hunnit köpa årets TEC-sko. Men två pigga ben. Foo Fighters i spellistan. En plan. En galen plan.

10 x 4 km. Aboooomschakalackrubadubstyleeeeay! Ja!  Men 10 x 4 km är inte 10 intervaller i 4:00 min/k tempo. Det är 10 stycken långa intervaller. Där jag koncentrerar mig på teknik, frekvens och att ligga i jämnt tempo. Vilket? Ja hur långt är ett snöre? Varje pass sen jag blev frisk har känts olika. Jag börjar. Jag tror att jag kan. Jag låter inte skallen banga innan kroppen gör det. När kroppen bangar får skallen ta vid.

Jag lyssnar på det här. Och så gör jag så gott jag kan. Alltid. Varje dag. Vad annars kan man göra?

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

6 Responses to Besök på Kiropraktorkompaniet

  1. jessica skriver:

    Wioooo! Hälsade du från mig? De är fantastiska!
    Kärlek till dig och din pectoralis

  2. Reck skriver:

    Exakt så ser min rygg och nacke ut!

  3. izza83 skriver:

    Haha? *förlåt* Men var tvungen att le lite, men jag är förmodligen inte ett dugg bättre på hållningen, snarare värre! Kanske skulle boka en tid där inför min löpsatsning nu och vad man ska tänka på. Har haft lite problem med ryggont och lite sne höft så kan ju vara bra med en påminnelse vad man kan göra för att förebygga problemen🙂

    Tack för en superdag idag!!! Hade som sagt aldrig gjort det utan det allihopa! Och jag har bara fått med mig massa goda tankar om dig, underbar person!🙂 och på köpet fick man ju en ny blogg att följa, underbart!!!

    Ha det bra så hoppas jag vi ses snart igen!!
    Kram!
    /Vilsna Anna på fel sida om stan idag😉

  4. Pingback: Ta hjälp av Kiropraktorkompaniet | tjejmarathon

Kommentera

