Uppåt framåt

Någon gång efter lunch igår tog jag den här negativa spiralen i hampan och skakade om så hela jävulskapens DNA förändrades. JA det har varit jobbigt den senaste tiden. NEJ jag har inte levt mitt perfekta liv som jag velat men OH YES vad mycket bra grejer som hänt och jag ska bara njuta av dem, lära mig ÄN EN GÅNG att det är JAG som kör det här ansofistikerade skeppet och när det blåser andra vindar i mina segel  än de stormar jag själv rör upp, ja då tar jag ned dem och lägger mig i en vik av lugn och ro.

Klockan 14.45 bröt jag all granskning och skyndade till dagis där jag blev mött med ett avmätt ”jag är inte klar” men sen var det roligt ändå att mamma skolkat från numeriska göromål för att leka lite. Och träna lite.

På med träningskläder och ut i parken. Jag hann med lite armhävningar innan det var dags för gunga. Sen lite draken med rodd med min kettlebell. Sen letade vi potatis på berget en stund innan jag fick till plankan och Ebba grillade sin potatis (kottar). Sen hann jag med att hoppa på muren (jämfotahopp) och blev utskrattad av Ebba o hennes granne. Sist körde jag situps med twist med kettlebell i händerna medan Ebba reciterade Pippi ” i tå dagar utan snus är vi på denna ööööö”

Om du vill träna lite vettigare och mer strukturerat än jag gjorde igår så rekommenderar jag att checka out den här länken från jogg där Madde visar hur det ska gå till.

Spontanitet och ”varför inte” är de ledord som tagit mig framåt och uppåt i livet. Problemet är att jag saknar lite ihärdighet. Starta saker, inga problem. Starta långa träningspass- inga problem. Avsluta saker jag påbörjat- större problem. För vid det laget har jag oftast börjat något nytt.

Jag jobbar på detta. Jag blir lite bättre.

Jag har tackat NEJ NEJ NEJ till massa saker i år för att fokusera på Tjejmarathon. Inget annat får adderas till agendan innan 16 juni. Men till hösten har jag nu anmält mig till ”Kost för prestation” på halvfart och distans. Det ska bli otroligt roligt att fördjupa kunskaperna i kost. Det har hänt så mycket sen jag för ca 12 år sen pluggade nutrition.

Nu ska jag njuta av en fullspäckad jobbdag som jag ska avsluta med fartlek hem längs vattnet. Hoppas du får ut i solen du med!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

6 Responses to Uppåt framåt

  1. Nina L skriver:

    Låter lite likt någon jag känner – många projekt, många idéer, som är så fina som idéer men så jobbiga att gneta fram till mål… Tycker tyvärr det har en del samband med min klena vinnarskalle – jag har t.ex. inga problem med att bryta ett lopp (visserligen bara en gång men jag hade inga samvetskval över den oskuldstagningen – eller vad de nu kallar det) och har öht svårt att tävla…
    Jag ska försöka mig på fotbollsplansintervaller i kväll, hittat i någon gammal Runners World. Ska egentligen göras barfota på själva planen men tyvärr har ju säsongen börjat på IFK Viksjö så jag får springa bredvid spelarna och höja skämsfaktorn. Blir spännande att se hur många jag klarar… Sen tror jag att jag vilar till på söndag!

  2. Trötta mamman skriver:

    Go go go!!

    Känner igen det där med problem att slutföra, jag brukar skylla på uselt tålamod. Saker ska hända nu, nu, nu! Annars kan det kvitta typ..

  3. Marcus skriver:

    Bra tänkt. Tjejmarathonprojektet behöver sin prioritet och du kommer inte att ångra det.

  4. izza83 skriver:

    Nu ska jag snart sluta spamma kommentarer här på din blogg😛 Men var bara tvungen att säga att jag är precis likadan med det här att starta igång saker, men har jättesvårt att hålla hela vägen. Innan första fantastiska projektet/idén/grejen är avklarad så hinner man ju komma nya ännu bättre, och just då även roligare saker att fokusera på. Haha! En bieffekt av att tycka om förändringar och vara flexibel😛

Kommentera

