I fint starkt sällskap

Jag räknade till 18 galet tuffa tjejer som står anmälda till TEC 100 miles om 19 dagar. Namnen på listan börjar bli välkända för mig nu. Det är 14 stycken i min ”klass” på 50 miles. Också där är det namn jag känner igen och det blir till att inte dras med för det är ruttade rävar de flesta av de här tjejerna.

Flera av mina nya vänner ska springa och några gör sin premiär på både 50 och 100 miles. Peter-aquasock verkar frångå just dem för ett par skor till tävlingen? Kan det stämma?
Daniel och Marcus som jag sprang med i fredags gör sitt andra år på 100 miles. Tuffa Anneli gör debut och henne hejar jag lite extra på. Min kollega J som också legat däckad i influensan ska även hon debutera på 50 miles.

Ja så även om jag kommer få slita som ett djur så är det i finfint sällskap!

Idag visade vågen vad stresspåslag och dålig sömn kan ställa till med. 2 kilo upp och det är inte muskler direkt. När man inte sover bra blir sötsuget helt enormt och kortisolet gör att fettinlagringen ökar. Ett riktigt i-landsproblem men lite oförtjänt kan tyckas.
Inatt hade jag nog sovit bra men jag blev väckt av lilltroll med mardrömmar klockan 4 o då kan jag inte somna om. Såhär är det ibland. Jag gör det bästa av mitt susande huvud genom att utnyttja vår massagetjänst på jobbet och försöker göra lite andningsövningar. Bums isäng tidigt ikväll och hoppas på en hel natts sömn.

Hoppas ni har en fin måndag!

20120326-115133.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

12 Responses to I fint starkt sällskap

  1. Trötta mamman skriver:

    Mmm, det är jobbigt när barnen inte sover bra! Hoppas ni får en lugn natt inatt.

    Jag ska springa som pacer, får se om man vågar ställa upp nästa år kanske!

  2. Peter N skriver:

    Har hon nattskräcken? Det är en fas och det går över…

    Och ja, jag ska blanda skor på TEC. Men aquasocksen är med såklart!

    • Annie skriver:

      Phu! Trodde världen var upp o ned!
      Nja Ebba har nog vaknat på natten Max en gång i månaden men jag är bara ur fas m sömn just nu🙂

  3. riotrun skriver:

    Hoppas du får lite sömn, framöver. Frisk luft brukar genererar snusande i soffan. Har länkat till dig i mitt förra inlägg. Och du Annie vem vinner denna omröstning?

    http://riotrun.wordpress.com/2012/03/27/omrostning/

  4. Marcus skriver:

    Känner igen det där med sömntrassel och vikt. (Jag försöker kämpa mig ner under 70 kg. De sista 4 kg är superseeega) Åker dit på sömntressel själv titt som tätt och rätt ofta självförvållat också. Senaste dagarna har sömnen inte alls varit på topp och tyvärr borde jag ha sovit massor då jag återhämtar mig från fredagen och lördagens tunga pass (43,5+43).

    Ska du köra något mer rejält långpass innan TEC?

    Vad kul det ska bli med TEC!

    • Annie skriver:

      Hej! haha jag ska nog inte säga att jag ”kämpar med vikten” för det vägrar jag. Ja jag ska köra ett själv på fredag. Inte bestämt upplägg men lutar åt 10 x 4 km. Ja det är precis så bananas som det låter🙂. Själv då? Bra träning förra helgen där- det blev många mil!

      • Marcus skriver:

        Låter spännande med dina 10 x 4 km. Själv kör jag troligtvis ett pass på lördagen, alternativt om jag orkar ett kvällspass på fredag kväll i Ursvik och sedan vinka av Ursvikshjältarna innan de ska starta. Hade man inte satsar på TEC så hade detta varit ett klockrent tillfälle att vara med på Ursvik. Bättre ursviksultra-förhållanden än så här kommer det nog aldrig att bli igen under denna tävling. Jag blev rejält biten av trail idag när jag sprang mitt första terrängpass på evigheter idag.
        Tack, ja förra helgen var min bästa ultrahelg på väldigt länge. Men det höll på att gå åt pipan efter söndagen. Fick en känning i vristen så jag fick vila mig i form under 2 dgr, samt smörja med kylkräm o äta voltisar. Nåja, det är historia. Nu är allt bra igen o kände inte det minsta idag, som bortblåst!
        Nu har jag dessutom beställt nya Nimbus 13 till TEC. De kommer nog anlända hem lagom till TEC!

        Nu börjar det kännas i kroppen att TEC närmar sig. Det där härliga pirret i kroppen. Har du börjat känna av att TEC närmar sig?

Kommentera

