Den sega maskinen i maskinbacken

Utvilad. Smaka på det ordet. Det smakade gott med morgonsol, trollunge och dubbel grötportion imorse. Det betyder så mycket. Jag vaknar utvilad, med bra vilopuls men är fortfarande så urlakad. Så o-jag.Seg och trött men känner varje dag att jag blir piggare ock piggare.

Första veckan efter en sån här bläcka på väg mot sitt ”årets lopp” är det en fin avvägning att inte gasa på för mycket så man får återfall och samtidigt så skulle den här och nästa vara rätt tuffa mängdveckor. Jag vill köra på rätt hårt för att kunna få superkompensation och kunna trappa ned sista två veckorna.

Dagens pass är courtesy of min syster som skaffat en liten hund av något slag och passade Ebba medan jag sprang. Utgick således från nära Odenplan och visste att det där ”liljansskogen” ligger inte så långt bort. Värmde upp med tio minuter. Sen tänkte jag köra fartlek i 1000-ing style och hamnade där jag varit med Running Sweden förut. Vid maskinbacken. Idag tänkte jag att jag kunde testa upp på 90% så släppte på ordentligt. Tyckte jag. Bappedi. Det gick väl i 5 fart då ungefär…men kuperat var det iofs. Sen kom jag till maskinbacken och hittade en snurr som var cirka 1 kilometer. Med just den backen. Huva. Det var så segt i benen.Men det gick faktiskt lite lättare än förra passet.

Min Garmin är ju trasig och jag slog av Runkeeper säkert 4 gånger men tror jag landade på strax över milen.

Veckans träning och nästa

Är således rätt nöjd med att jag efter att inte orkat gå utanför dörren nästan förra veckan klippt 57 kilometer denna vecka. Grundhälsan är stark! Dock har jag inte kört ett enda styrkepass men det blir det ändring på i veckan:

Måndag: styrkecirkel hemma på kvällen, så gott det går. Hjälpt av bamsepussel.

Tisdag: Någon träning efter jobbet om jag hinner.

Onsdag: Distans med jobbet.

Torsdag: Bål hemma. Och lite yoga.

Fredag: Årets hittils tuffaste pass alla kategorier so oh help me God: 25 tusingar. Magnus förespråkar dem väldigt bra här. Det är inte galenrusning i 25 km. Det är 25 fokuserade, kvalitativa kilometer. Jag gillar det. De funkar. Ska jag ändå springa långpass kan det få vara lite styr på det. Faktiskt. När jag ändå springer själv.

Söndag: En njuthalvmara med Tjejmaragänget. Blir ingen Mussetid.🙂. Men vi kommer ha så trevligt i solen jag beställt.

Räknar med att landa på 68-70 km denna vecka och sen är det nedtrappning mot TEC.

Om ni inte tycker ni känner mig så har Mattias Reck intervjuat mig här i sin blogg. Jättekul att få vara med. Det var bra för skallen att få svara på vad jag gör och står för. Tack Mattias, ännu ett forum där Tjejmarathon syns!

På väg uppför alltså. Inte 100% men på väg. Ha en toppenkväll och tack för att ni läser!🙂

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Den sega maskinen i maskinbacken

  1. Carina skriver:

    En bra vecka trots att du varit krasslig!! Nu är det bara att gasa sista veckan sen lugnt och fint invänta den 14 april! Jag hoppas vara på fötterna väldigt snart jag också, jag är lite trött på att promenera!!

Kommentera

