Run all day

Igår låg jag och läste Fitness Magazine och artikeln om Seth Ronland. Han fick utnämningen ”Årets PT” förra året i och med Guldhjärtat och det var nog välförtjänt vad jag förstår.

Överst på hans hemsida står det:

Obsession is a word lazy people use for those who are dedicated .

Love it! Precis så! Idag tar jag lediga timmar jag jobbat in, till att ägna dagen, fram till klockan två då jag ska hämta E tidigt på dagis, till att springa. För att fixa detta med allt jobb jag har att jobba in efter influensan kommer jag få sitta och jobba alla kvällar hela veckan .
Der är det värt för jag motiverad. Jag har en del människor i min närhet som ifrågasätter varför en småbarnmamma ska hålla på och springa Ultra. Det kommer lite gliringar med den här undertonen jag skrivit om tidigare; ”Måste du hålla på?” Alla är inte lata och avundsjuka. Men flera bara vill inte förstå. Pratar bakom ryggen. ” Det där kan ju aldrig vara bra”.
Alla är upptagna med sitt så det är inte så att jag förväntar mig att någon ska ta sig en redig funderare och se att aha! Hon springer faktiskt för att hon mår bra av det. För att hon får träffa massa fantastiska människor, spränga gränser. Öka sin hälsa. Man kanske inte ska döma bara sådär? Man kanske ska tänka ett varv till innan man slentrianmässigt slänger ut ett krokben.

Som jag bara hoppar över med ett glädjetjut!

Jag är så glad att jag har min hjärtdjupa övertygelse vad som är rätt och fel. Att jag har en massa fantastiska vänner, nya som gamla som inte måste ifrågasätta, utan peppar. Och vi kan peppa varandra.

Dagens träningspass handlar inte om fart. Alls. Det handlar bara om tid. Att vara ute så länge jag hinner och äta och dricka och låta senor, muskler, ligament smaka på ett riktigt långt träningspass.

Det är tre veckor till TEC. Jag är oförberedd. Men jag ska göra det bästa jag kan av tiden som är kvar.

Ha en fin fredag! Och vill du läsa något annat jag skrivit så har det hamnat på Lidingöloppets hemsida-> här.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Run all day

  1. Caisa skriver:

    Lycka till! Värsta härliga vårvädret oxå! Girlpower!

  2. Trötta mamman skriver:

    Det låter som en superhärlig dag!

  3. Nina skriver:

    Ha en härlig löpartur!

  4. Nina L skriver:

    Oj vi är två Nina nu som följer dig (och som ska springa den 16??)!
    Ha en fin tur idag, det ser ju strålande ut!
    Själv hade jag planerat intervaller på löpband för jag är så dålig på att göra det ”manuellt” (eller fot-uellt..?), men det känns ju minst sagt oinspirerande med detta väder!!!
    Nu har jag betalat min avgift och tänkte komma IRL nästa söndag!! Är jättepeppad även om min löjliga hälsena spökar extremt. Strechelistretch på den.

Kommentera

