Status Ursvik, status Annie

Efter en baotadag så fanns det bar en sak att göra. Springa.
Det är ju inte snack om kvalitet än efter influensan men jag kunde väl skutta iväg och reka Ursviksspåren?
Ja det kunde jag.
Fortsatte använda pulsen som guide men idag tänkte jag släppa upp den närmare 85% i ökningarna. Ja det var inte så mycket att göra åt saken, dit åkte den iallafall. Struntade i någon distansmätare idag. Bara ren fartlek. Kroppen bara pirrar efter att springa. Lite längre, lite snabbare än i måndags.

Jag tuffade iväg bort mot Ursvik. Vid varje backe ökade jag. Oj oj vad det kändes. Oj oj. Väl framme i Ursvik var status: Vår! Hade mina trogna adizero Boston på och det gick så bra så. Torrt och fint. Sprang bara 2,5 an. Det är rehabveckan för sjutton!

Kom på ett bra träningspass för Axa Fjällmarathon: Man springer Ursvik Extremen, men tar alla backar två gånger! Upp, ned fort och upp igen och vidare. Jättebra ide, jag ska göra det. Sen.

Väl hemma fick jag lufsa fram och tillbaks utanför ett bra tag innan pulsen behagade rasa ned under 100 slag. Jag har mina hållpunkter som jag är noga med. Vilopuls. Och pulsen jag vill ha innan jag stretchar. Den ska tas ned lugnt och försiktigt. Jag slutade på 174 bpm och tog ned pulsen till 105 innan jag gick in. Tävlingsinfo från TEC hade kommit. Önskar det var 5 veckor dit, inte strax över 3. Usch vad jag slarvat med långpassen och usch vad svårt det blir att få till nu utan att slita för mycket. Usch vilka underbara, fantastiska problem jag har!

Min vilopuls brukar ligga strax under 40 slag. Det är lågt och jag har faktiskt inte kollat så noga vad som hänt med den referenspunkten sen hjärtfixet. Men jag tror att den är där runt 45 någonstans nu. Det är bra att hålla koll på vilopulsen, den säger mycket om vad som händer och vad som är på väg att hända. När en infektion är på G då kan vilopulsen gå upp, och pulsen kan vara svår att få ned efter ett träningspass.

Imorgon blir en fantastisk dag. Jag har en massa revisionsjobb att göra men det är ju det jag har lördag och söndagkvällar till🙂. Så imorgon: möte med inköpsfunderingar på jobbet, Prehab skadeförebyggande event på jobbet med Mia från Access Rehab som jag är ansvarig för men har fått ta massa hjälp till av min fantastiska kollega. Sen är det nätverksträff för Lidingöloppsföretagen. Hos oss! Ska bli jättekul och intressant och sist när vi var på adidas var det jättetrevligt så jag ser fram emot det. Vi är ju nya huvudsponsorer sen 2011 och det är intresanta företag som är med, som ni kan se här.

Sen, ska jag göra det bästa av en kväll utan Ebba och det är att antingen träffa min hjälte, eller mina fina fina vänner. Imorgon blir det brakmiddag, skvaller, skratt och kanske en tår med tre fina tjejor. En bra dag. Som börjar med en god natts sömn!

20120321-213655.jpg

Titta! Min ansiktsfärg matchar pannbandet!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Status Ursvik, status Annie

  1. tjejmarathon skriver:

    Vackra Annie! med rosor på kinderna!
    /M

  2. Helena Landström skriver:

    Färgen matchar ju det jättefina pannbenet! Jag hoppas jag också får ett snart!

Kommentera

