Länge leve långlopp

Idag är en otroligt sorglig dag.

En fantastiskt driven, stark, modig, klok ung mamma har lämnat livet som vi känner det.

Anna skrev på sin sida langlopp.com om hur hon efter cancerbeskedet ville både bekämpa cancern och jobba med att samla in pengar till forskningen. Och vad hon lyckades med!

Men sen kom cancern tillbaks. Mitt i alltihop fick Anna och hennes man sin dotter Karin. Men Anna fick bara vara mamma ett litet tag.

Jag satt och bölade som ett barn ute på mitt kundbesök när jag läste om att Anna somnat in. Hennes man har de senaste dagarna skrivit så vackert och så brutalt ärligt om hur maktlös man kan vara som närmast anhörig. Det är många som följt Anna och jag försöker glädjas åt att hennes man och dotter har ett otorligt nätverk av vänner runtom sig. Ovärderligt.

Jag har varit och fortsätter vara så inspirerad av Anna, jag har skrivit om henne förut. Jag blir ju sådär att jag vill, måste göra något. Inget får Anna tillbaks. Men Annas vision om långlopp som ett forum för tränande, allt ifrån nybörjare till ”långloppsrävar” där man kan ” hitta sin like att följa eller ta tips av”, ja DET kan vi ta vidare.

Just därför känns, i den uppgivenhet och ledsamhet jag känner idag, Tjejmarathon som något otroligt positivt och inspirerande. Flera gånger under den senaste månaden sen olyckan när jag famlat i mörker så har just det här jobbet med TM som jag kallar det för, varit som en rulltrappa rätt upp i solsken och meningsfullhet.

Alla mina tankar ikväll är hos Annas familj.

Du kan läsa hennes mans fina rörande ord här.

 

Ha en fin kväll!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Länge leve långlopp

  1. Fitnesscoachen skriver:

    Livet är skört. Det enda vi kan göra är att leva nu, vi vet aldrig när det tar slut…❤

  2. Nina skriver:

    Jag som inte skulle grina idag… Jävla Cancerjäveljävel, jävel. Det hjälper lite att springa ändå. Every step a prayer. Även om jag inte är religiös.

    • Annie skriver:

      Every step à prayer- det gillar jag. Jag tror jag blir religiös av löpningen. Men min Gud är rätt okomplicerad att följa🙂

Kommentera

