Första passet efter influensan

Jag har längtat i 10 dagar.

Jag har vilat 3 feberfria dagar.

Jag har längtat ännu mer hela dagen på jobbet.

Hem. På med tjock mössa. Adizero Boston. Pulsband…( Ni som är nya läsare, jag fixade till ett lite hjärtfel för exakt 4 månader och 4 dagar sen🙂.

Det går ju faktiskt att använda pulsband nu när pulsen slår som den ska och jag tänkte att jag skulle ligga under 80% hela passet och inte dra iväg och jaga folk runt sjöarna som en galen hund.

Det gick ju nu inte så bra. Pulsen var galet hög de första fem minuterna och jag vara bara så glad att vara ute så jag studsade iväg. Wroom, sa det. Sen lugnade det ned sig och jag bestämde mig för att ligga under 160 bpm vilket är mitt 85% i vanliga fall ungefär.

Då landade jag på 5:30 tempo och det var lagom idag. Flås flås. Löpsteget har jag tydligen tappat i feberdimman så uppför sista backen blev det utfallssteg och sen skridskohopp för att ge benen en omgång.

Jahapp. Endorfinerna kom ju som mina dammsugarpåsar, på posten. Det var en skön runda. Alltid lika tacksam för mina löprundor. För min hälsa. För tid bara för mig. Men kvitto på vad den-värsta-sjukan- på-14-år har gjort med min 8-mila form, det får jag först på fredag. Nu går jag bara på dagsform. Drömmen är att springa hela dagen på fredag på det här gemensamma långpasset. Vi ses alltså klockan 9 vid Bergshamra T-bana. Jag tänkte springa dit och så får vi se hur länge kroppen tycker att det känns bra.

Jag fortsätter att mata på med vitaminer, bra mat. Snart god sömn och så är det en förbenad massa jobb från förra veckan men jag har haft en sån där toppendag på jobbet där jag bara är så glad över att få sitta vid min stökiga plats och beta av punkt efter punkt av både revision, redovisning, eventplanering och Lidingö Challengejobb. Trollet är hos sin pappa hela veckan för att jag ska kunna jobba undan, vi har även en Nätverksträff för Lidingöloppsföretagen hos oss på torsdag. För att det inte bara ska bli jobb så ska jag passa på och träffa två av bästa tjejerna på torsdag. Sova lite mer som sagt även om klockan visst blev lite mycket nu igen…

En liten parantes- mitt tidigare inlägg, jag hade gjort det så bra med länkar och det var mycket längre, fyndigare och bättre. Så sur att den versionen försvann. Bara så ni vet🙂.

Nu- Några sidor ”Sports Nutrition”, den gamla luntan av Jeukendrup som jag tänkte ta mig igenom.

Sov så gott!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

3 Responses to Första passet efter influensan

  1. Coyntha skriver:

    Vad skönt att springa igen!! Tänk om hur mycket man får tillbaka efter ett pass!??
    Ta hand om dig okej?
    Skickar en stor kram idag🙂

  2. Marcus Aveholt skriver:

    Bra jobbat idag! Här kan du följa tråden om dagens långpass: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1175886

Kommentera

