Energikakor del 2 och nystart inför TEC

20120317-162253.jpg

Ni trodde väl inte jag glömt att redovisa del två av hur man gör mina goda rena energikakor?

Nejdå! De gjorde jag igårkväll. Man har alltså nästan 1 liter rostad mysli vid det här laget. Jag blandar i ekologiska russin, så många man vill. Sen rör jag 4 stycken äggvitor med lite florsocker till ett skum. Vänd ner myslin och rör ihop allt.

Bred ut på ett bakplåtspapper och skjuts in i ugnen igen på 180 C tills det stelnat. När du tar ut det – få av bakplåtspappret från plåten och upp på ett galler så blir det krispigt och bra. Gör inte som jag som samtidigt gjorde en god fisksoppa och sen slängde mig i soffan med en skål av den och glömde av ugnen. Lite väl gräddade blev mina således.

Idag vaknade jag och kände verkligen att livet återvänt. Inte luktsinnet riktigt men en täppt näsa hindrar inte en promenad och jag var nästan fjantigt lyrisk över att få stolpa iväg runt sjöarna så som så många andra. Jag bara gick där i mina Nike Free (som är en riktig promenadsko) min stora halsduk hårt lindad och en av Ebbas mössor Till det en podcast av Jillian Michaels.

Att runt sjöarna, i sakta mak, ensam utan barnvagn det har jag nog inte gjort sen jag var gravid. Antingen jobbar jag, eller så är jag med Ebba, eller så fixar jag med andra saker så det här var så…unikt! Så otroligt värt! Så fantastiskt enkelt underbart. Jag bara gick där och tittade på folk som sprang och joggade. Så glad att så många är ute och rör på sig både själva och tillsammans. Tittade på löpteknik och det är sammanfattningsvis mycket bålstyrka som saknas. Många är framåtlutade och liksom ”sprätter” iväg fötterna efter sig när de tröttnar. Ska du få in syre- då behöver du hålla kroppen upprätt och ge utrymme för lungorna att expandera. Jag pratar om mitt tilltäppta sugrör på spinningen och det gäller samma sak när man springer.

Annars är dagen fylld av jobb, för nu ska den här veckan förstås på något mystiskt sätt jobbas in. Jag har ansvarat för en granskning av 12 stycken fackliga biståndsprojekt i all världens länder för en svensk organisation och nu ska en rapport skrivas på resultatet av granskningen. Lite roligare att jobba en lördag blir det av att det är Vinterstudion på tv. Och strax ska jag och hjälten iväg till K-rauta för att leta hyllor till köket.

Planen för att vara på spåret för TEC är

1) Boosta systemet: Med mer vitaminer, renare mat, mer sömn, mindre stress. Speciellt de närmsta dagarna.

2) Väcka leder och muskler, senor och ligament:Lätt styrka imorgon bitti. Lite yogalatesinspirerad med bål och rygg i fokus. Sträcka ut och jobba med djupa magmusklerna.

3) Väcka lungorna: Genom en lite snabbare promenad imorgon. Lite mer puls.

På måndag efter jobbet. Efter 11 dagars uppehåll ska jag springa lätt distans. Kanske 30-40 minuter lugn jogg med en fartökning på slutet.

På onsdag: Lätt fartlek. Sen tar vi resten. Jag har modifierat målsättningen för TEC men jag kommer att ge allt. Jag kommer bara få kriga lite hårdare de sista varven. Väcka mer kärlek och mer pannben🙂.

Ha en fin kväll!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

