Rena energikakor för långpass

20120315-203410.jpg

Notera den svullna kinden!

Hej på er!

Upp och ned är det här. Trodde att jag var på bättringsvägen trots att nyllet värkte. Men så kom vi hem från vår lilla exkursion till apoteket (eller vad det heter nuförtiden) och så kom mormor och tog hand om Ebba och det inferno hon skapat….och så kom febern igen. Jag låg och småfrossade på soffan och hela ansiktet värkte. Inte riktigt på bättringsväg än alltså.

Men tro inte att jag misströstar för det. Jag tror hela tiden att ”imorgon då är jag frisk”. Det har jag trott sen torsdag förra veckan. Men tids nog får jag rätt.

Och jag kan väl göra annat träningsrelaterat medan mina bihålor svullnar.

Till exempel finslipa mina Energikakor. Gjort dem förut men minns inte hur. Steg ett har jag gjort idag. Det är enkelt och utan tillsatser. De blev jättegoda sist och nu ska jag skriva ned hur jag gör dem.

Till 10 lagom kakor🙂

Ta ca 8 dl ekologisk mysli och valfritt med hackade nötter motsvarande 1,5 dl. Jag tog bara solrosfrön och lite mer mysli den här gången.

Blanda 1 dl honung, 1 dl olja- gärna raps som har en mild smak och 1 dl vatten. Rör ihop detta i en kastrull och låt koka upp.

Rör ned grynen i smeten och bred ut allt på bakplåtspapper på en ugnsplåt.

Skjuts in i ugnen på grill på 150 grader. Rör om regelbundet tills det fått färg.

Ta ut och låt svalna. Nu kan du låta det vara ett tag om du som jag måste gå och däcka på soffan. Steg två kommer imorgon. Och imorgon är jag frisk.

20120315-203306.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Rena energikakor för långpass

  1. Sofia Thysell skriver:

    Snälla rara du.. Är det inte dax att gå till doktorn…?😦

    Krya på dej!!

    • Annie skriver:

      Åh tack för omtanken. Jo jag får gå dit om inte bihålorna släpper men influensa rår man bäst på hemma.. Bara att vila ut.. Tråkigt men lättare imorgon då Ebba åker till sin mormor.

  2. Nina skriver:

    Gick precis in här för att säga att nu är det marsch pannkaka till Vårdcentralen. Tror nog att du ska ha antibiotika för bihålorna. Jag hade flera såna där och ignorerade dem, för några år sen, och det slutade efter låååång läkning med att varje gång jag flög så kändes det som om någon stack in spjut i pannan och kinderna vid start och landning. Sjukt jobbigt och lite skrämmande för flygvärdinnorna som undrade varför jag satt och vrålade AJAJAJAJAJ i ekonomiklass…🙂

    • Annie skriver:

      Gulle dig! Ja jag hade åkt idag om det inte släppt! Det är inte bra men bättre- som ny!!! Nu rinner det istället🙂 !
      Usch- bra att du fick styr på det till slut!

Kommentera

