Ta det lugnt

Sjukt var det här. En rejäl virusinfektion sa farbror doktorn. Undrade hur värktabletter hjälpt!? ”Såna tar jag inte” blev svaret för det brukar jag aldrig behöva men nu kom jag hem med både Ipren och Alvedon och det var rediga doser man skulle ta.
Jag tar nog en Alvedon i kvartalet o det är ofta när jag får skallebang på grund av felkalkylerat vätske och elektrolytintag efter långpass.

” Ta det lugnt” sa doktorn. Åh vad folk älskar att säga det! Men jag tar det lugnt och är stilla mest hela tiden. På jobbet bara sitter och sitter jag och nu har jag suttit o suttit i fyra hela dagar. Jag får mentala sittsår i huvudet! Jag vill ut!!! Röra på mig! Leta vårtecken med Ebba och fika i solen. Nu kommer jag krya på mig och få ta igen massa jobb som betyder just- sitta still! Argh.
Men! Jag vägrar! Så jag har vilat, varit stilla, druckit varmt, sovit 19 timmar. men däremellan med jobbdatorn i knäet. Framför Mello med mamma. Vid frukosten. Framför Madicken. Hela kvällen. Har jag betat av, mailat. Formulerat. Granskat. Svarat.
Köpt mig lite tid. Som jag ska ha för sånt jag vill sen.

Men jag har passat på att mysa med mitt lilltroll också som faktiskt är lite lugnare än vanligt.

20120311-222541.jpg
Om än full med bus! Busted! ätandes tandkräm!

Imorgon börjar pusslet med att ha Ebba hemma kanske 2 dagar till, själv lyckas göra min del av bokslutsgranskningen på en av våra största hjälporganisationer och bli frisk samtidigt. Just watch me!!

Hoppas ni haft en fin helg och njutit av solen!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Ta det lugnt

  1. Ingmarie skriver:

    Vara ute lite tror jag är BRA! Även om det bara är en liten liten stund så är frisk luft och dagsljus dundermedicin för kroppen. Krya på dig!

  2. Nina skriver:

    Sitt mot en vägg i solen och andas, du får väl låtsas att du kör lite mindfulnessträning. Krya!

Kommentera

