Däckad.

20120311-093829.jpg

Tur att jag har en egen doktor.

Kors i taket. Jag är sjuk. Verkligen helt däckad. Sovit 10 timmar och skulle kunna klippa 10 till.
Tappat rösten. Kan inte svälja. Hostar så det river i halsen.
Vilken tur att mamma kan ta hand om Ebba som är nästan frisk men också hostar och snorar.

Känns som kroppen drog ett djupt andetag vid olyckan och inte riktigt har vågat andas ut. Som att jag gått med axlarna uppdragna och sneglat över axeln, rädd att något mer ska hända. För mycket jobb. För lite sömn och sjukdomar som florerar runtomkring.

Och så andades jag ut på begravningen och då PANG! släpper kroppen kontrollen.

Jag är så bra på att ta hand om mig och prioritera rätt i vanliga fall. Men den senaste tiden har det känts som om allt varit utom min kontroll. Allt har bara skenat.
Nu tog det välbehövligt tvärstopp. Bara att gilla läget och göra det bästa av det. Och igen tacka de som hjälper med Ebba- jag är inte världens bästa mamma idag direkt.

20120311-092609.jpg
Men snart är vi på G igen

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

