Elgitarr och halsont

20120310-122555.jpg

Ja inte blir det något ultrapass idag. Efter 9 timmars sömn vaknade jag med en hals av taggtråd. Sover så otroligt gott här ute vid sjön och att inte behöva gå upp och fixa eller underhålla en vild trollunge gör att jag bara växlar ned.

Vädret är så där okrävande. Ingen sol som skiner och pockar på att man ska vara ute. En behaglig mulen lördag. Trist att vara sjuk ändå men efter den här veckans stress, dåligt med sömn och en lilltjej som hostat mig i ansiktet om nätterna så är det väl inte helt otippat. Rätt åt mig helt enkelt.

Lyxfrukost definieras inte av vad man äter, utan att få sitta mittemot någon man älskar och äta i lugn och ro. En hel rundel med rågrut. Massa kaffe. Få prata om vad som hänt, sånt som vi två har så lite tid till. Tagit så lite tid till. Ska ta mer till.

Jag har suttit i en fotölj och spelat elgitarr medan folk åker långfärdsskridskor på Stora Värtan utanför och kommer ihåg allt utom en rad på en av låtarna jag skrivit. Den låter grym på elgitarr om jag får säga det själv…trist att ett sånt stycke bara faller i glömska. Ska ta tag i den. Spela in den om inte annat så får ni höra och säga vad ni tycker.

Förut bara sprutade det musik ur mig men det har fått falla åt sidan. När jag blir pensionär ska jag fokusera på elgitarr, trummor och ultralöpning.

Bästa mamma tar sig an mig och lilltjejen ikväll. Jag har lånat ut lägenheten tills imorgon och det ska bli rätt skönt att sova ute i förorten, kanske ta en promenad till pappas grav imorgon. Inte att han är där. Han är överallt. Allrahelst i mina fingrar när jag spelar gitarr.

Ha en riktigt fin lördag!

20120310-122621.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

