Hylla livet

20120309-163940.jpg

Jag vet inte vad jag ska skriva och jag vill skriva allt. Är helt tom och helt full.
Gråtit ett paket näsdukar. Skrattat. Kramats med människor jag känner men ändå inte känner.Tagit del av en familjs största sorg.
Fått än mer insikt i vilken fantastisk person han var.
Efter den otroligt vackra begravningen, med fantastisk musik, så var det mingelfest! Ja! Det var det.
Med musik, sång, tal och dikter.
Med glädje, minnen, tårar, skratt och sorg.
Han är inte med oss längre. Men vi är här. Du och jag.
Imorse var jag ett gråtande paket. För en gångs skull saknar jag ord för känslan jag hade men det var som att livet vibrerade som allra allra starkast. Jag ville hålla alla jag älskar i famnen. Hårt hårt hårt. För vem vet vad som händer imorgon.
Nu känns det inte lika dramatiskt. Jag tror jag vet vad som händer ikväll och imorgon. Jag ska vila min förkylning och hänga med mitt stora hjärta och imorgon blir det inget springa för jag har ont i halsen. Men det blir en massa annat.
Ha en fin kväll och tack för alla varma tankar och hälsningar!

20120309-165323.jpg
Stora hjärtat ute vid Stora Värtan

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Hylla livet

  1. Trötta mamman skriver:

    Jag försöker hitta rätt ord men jag känner att jag inte lyckas. Vackert skrivet!

    Krya på dig!

  2. Ingmarie skriver:

    Tror inte det finns någon starkare eller svårare smärta än sorgen. Den går ju inte att ”vila” från med smärtstillande piller och jag tror heller aldrig den riktigt går över.
    Men med tiden ändrar den form. Gör inte riktigt lika krampaktigt ont och man lär sig på något vis att leva med den. Åtminstone är det min erfarenhet…

    Krya på dig och krama både dig själv och dina nära lite extra. Det lindrar.🙂

Kommentera

