Snabbaste 3 km i livet

Bra träning är den som blir av.
Är den som hjälper en springa ifrån alla ” har du hunnit ” ” Kan du ” ” När kommer”. Är den som rensar bort ”inte ” från ”kan inte” ” orkar inte”.
Jag trodde jag rensat undan efter det som hände. Att jag förklarat att jag inte pallar att jobba högtryck just nu.
Men jag är urusel på att delegera tydligen. För det är en satans massa grejer som ligger i vägen för det jag vill fokusera på:
Friskvård. Hälsoevents. Lidingöloppet on tour. Vara ledig när jag går från jobbet.
Det känns som det aldrig tar slut men det gör det. Om ca 2 veckor har jag sett till att jag bara har ett revisionsuppdrag kvar tills i höst. Att jag jobbar 80%. Bara att hålla ut, hålla ihop och inte få tokspel.

Någon vettig träning blir det inte men 20 min egoboost så jag kan släppa den här skitdagen det skulle jag bara ha!

Eftersom jag måste ta med jobbdatorn hem för att jobba när Ebba somnat så kunde jag inte springa hem. Bytte om på jobbet och åkte hela vägen hem. För att inte göra Ebba ledsen genom att dyka upp o sen sticka ut dumpade jag allt utanför dörren. Startade Runkeeper och störtade iväg. Bara sprang så fort jag kunde.
Min mamma hade ställt upp hela dagen, tvättat o hämtat ut paket som legat på ”Posten” flera veckor. Så det var inte snack om att ta en lång runda.
3,5 km i snittfart 4:25 blev det där första kilometern gick på 4:02.
Vet inte om jag sprang ifrån massa jobb men jag tog tillbaka lite av mig själv.
Ebba är hostig och jag är groggy efter 2 tuffa nätter med både vyssjande och jobbiga tankar.
I ett stort perspektiv har jag i-landsproblem men i det lilla tänker jag att det som inte knäcker det härdar och just nu bygger jag pansar.

20120307-193506.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

