Det är dagar som dessa

20120306-225613.jpg

Världens finaste kom och lämnade bullar till mig och namnsdagsbarnet

..jag bara funkar för att jag har bra folk omkring mig. Mamma kom och tog VAB idag och den feberfria dagen imorgon. Jag känner mig som en värdelös mamma som ”måste” jobba.

Jag har alldeles för mycket att göra. Hinner ingenting, hinner inte höra av mig till vänner. Inte göra något bra på jobbet. Bara släcka bränder bäst jag kan.
Undrar vad jag gör i en bransch som verkar bygga på att en massa hungriga unga människor jobbar dag och natt på smala budgetar och tidspress som i vissa fall är smått orealistiska. Jag är helt slut efter en 12 timmarsdag till och jag jobbar nog nästan minst av alla i det här specifika råttrejset. Jag är ledig på helgen – de jobbar!

Jag fattar inte hur man står ut, jag får nästan panik över att en hel dag gått utan att jag njutit av solen. Men vad vet väl jag? Jo jag vet att det inte funkar för mig. Jag vet, nästan, att jag inte behöver, inte ska vara duktig flicka mer. Jobbar på det.
Getting there.

20120306-223015.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Det är dagar som dessa

  1. Ingmarie skriver:

    Sötaste Annie. Livet är för kort för att inte hinna med det man vill….

    • Annie skriver:

      Jag VET mer än vanligt efter det som hänt och det är kanske 10 dagar per säsong som är såhär, men det är 10 dagar för mycket !

  2. Ingmarie skriver:

    Jag förstår. Du kommer igenom detta sötnos och jag ser att du har andningshålen inom räckhåll. DET är ”duktigt”. Och klokt.😉 Kram på dig

Kommentera

