En stor lång bra dag

Med känningar i baklåret var det bara att fokusera på alla de stillavarande saker jag har att göra. Sov stenhårt till klockan sju och började jobba 07.15.
Bra frukost med omelett macka svart te och en apelsin.
Kundbesök hos min bästa kund.
Lunch framför datorn vid min underbara arbetsplats med alla minnen, foton och nummerlappar.

20120301-212223.jpg
Pysslade med Tjejmarathon på lunchen.
Sen revisionsjobb och utvecklingssamtal. Eftersom Ebba är hos sin pappa passar jag på att jobba över lite. Ibland funkar de här långpannadagarna riktigt bra. En gång i månaden max!🙂. Fick otroligt mycket bra gjort dock fick middagen stryka på foten. Två mackor från övertidsmaten. Inte bra!
På väg hem och brottar ned den där känslan av att blivit rånad på en hel dag när jag bara jobbat. Ser plusset på flexen och kanske 8 veckors semester i sommar istället för bara sju? Har idag beslutat att gå ned i tid till 80% igen för att få loss mer tid till Ebba, Tjejmarathon och att pyssla mer med annat.
Jag älskar mitt jobb och jag älskar min fritid. Nyckeln till balans tror jag är att hitta de två saker man tycker är roligast. Identifiera den som kan vara ett lukrativt yrke. Ägna din fritid åt det andra.
För att vara lycklig: Vara ärlig. Hitta ett sätt att när man kan, hjälpa de som har det sämre. Det är en investering i ens egen hälsa och ger ett perspektiv på ens egna problem.
Leva för idag. Umgås med de som man kan ge och få energi ifrån.
Röra på sig utomhus. Alltid tänka två varv innan man säger något missunsamt. Alltid tänka att det finns något bakom det första intrycket. Alltid ge en andra chans till någon man har svårt för.
Aldrig aldrig skiljas med hårda ord. För man vet aldrig om man får chansen att säga förlåt.
Alltid välja att träffa vänner hellre än att jobba över. Alltid välja värde före plikt.
Alltid välja livet. Medan vi kan.

20120301-214542.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

