Världens bästa frukost ?

Gröt!!! Jag har aldrig ätit gröt med mjölk, (aldrig tyckt om mjölk,kanske borde fattat hinten med laktoskänslighet lite tidigare ?) jag kokar den alltid lite lösare och har massa varianter.

Gröt är billigt och finns ekologiskt nästan överallt. Går snabbt att laga och är grymt näringsrikt.
Den senaste tiden är det främst två varianter jag ätit:
1) havregrynsgröt med chiafrön, linfrön och Proviva Blåbär.
2) Som idag: med kanel, cocos och fasters hemlagade äppelmos.

Bara att fantisera ihop sin egen variant.
Kroppen är pigg, solen skiner. Ska såga itu ett rasat träd och hugga ved. Elda en brasa. Vi har redan varit i stallet och Ebba har ridit.

20120225-123138.jpg
Idag hejar jag på Mia som springer 24 timmars i Esbo, Finland. 24 timmar ok, men runt runt på en inomhusbana? Skulle aldrig falla mig in och det är så fantastiskt att känna så, för det skulle aldrig falla mig in att springa 8 mil för ett tag sen heller. Det är underbart att se tillbaka på hur horisonten har flyttats, hur nya bildas. Vem vet en dag?!
Istället för att förkasta så kan man förundras. Bara för att jag inte själv kan se hur jag idag skulle kunna klara 24 timmarslöpning så behöver jag inte ifrågasätta de som gör. Jag inspireras och hejar istället. Så heja!!!!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

