Utan strumpor

Efter en något mer rent siffermässigt produktiv dag på jobbet fanns bara en tanke i huvudet.

Springa. Träna.

Knatade över St Eriksbron där det känns som man ska ramla ned i kanalen. Nähä? Bara jag?
Provtränade på Sats där och bytte snabbt om bland alla tjejer och speglar och osäker hård atmosfär.
Ut ut ut. Med mina 80 krs dubbar kan jag trampa fram barfota i mina underbara Adizero Boston som vore det en sommardag.
Jag var modig. Jag sprang bort mot där det jobbiga hände. Jag hade nästan maxpuls men jag trampade på och när jag var förbi så flög jag upp för backen och tillbaka in till gymet.
Där var det högtryck såklart. De flesta tittade på tv och rörde armar och ben samtidigt på maskiner. De flesta tjejerna var vid maskiner eller tränade mage.
Jag höjde volymen nästan obehagligt högt i mina lurar och öste på med marklyft, jumpsquats, draken med rodd, armisar, sittande rodd. Axelpress med stång och plankan. KLAR!
Phu!
Lite tömd på energi o lite sådär ledsen som jag blir av i stort sett alla besök på innerstadsgym traskade jag hem till Sara som bjöd på godaste morotssoppan och foccacian. Fint sällskap också i form av Ella och senare Jessica. Bra vänner är de man kan gå på middag till i svettiga träningskläder. Fick berätta i nya ord, med nya förstående reaktioner vad som hänt. Varje gång får jag själv en ny vinkel på alla känslorna. Det ofattbara. Det sorgliga. Det vanmäktiga. Det läskiga.

Sen kände jag att jag nog skulle kunna sova en hel natt. Så jag tog mig hem på isiga gator till mitt lilla k rypin som ser ut som en tom lekplats när lilltroll inte är där.
Fortfarande utan strumpor.
Det var det enda som jag glömde igår och det gjorde inte ett jäkla skit.

20120222-104459.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Utan strumpor

  1. coyntha skriver:

    Vad kul dag du hade igår. Härligt gäng du träffade!
    Jag vill också träna!!!
    kram på dig!

Kommentera

