Tillsammans

För ett år sen hade jag aldrig tränat löpning i grupp. Det var liksom ”inte min grej”.

Fortfarande är de ensamma löppassen fler än de gemensamma. Det är då jag sorterar rätt saker i skallen. Hjälten säger att jag ibland återberättar saker som att jag har haft en intern diskussion i skallen och det stämmer säkert. Jag pratar med rationella Annie och den irationella Annie och det är väl en 50/50 i utfall vem som vinner de diskussionerna.🙂.

Efter mitt första grupplöppass som var med Running Sweden har löpträning i grupp blivit en viktig del i mitt liv. Fast egentligen mest, de människor som de här passen genomförts med. Den gemenskap jag har med ett stort antal människor nu, genom löpningen är något av det mest värdefulla jag har i min mentala tillgångsbank. Det är en guldgruva och den senaste veckan har det blivit brutalt tydligt att det är det vi gör tillsammans som skapar värde. Min kollega A satte så fint ord på det idag.Vi gör det här tillsammans.

Livet. Allt däri.

 Precis som ordspråket säger så minskar sorg, oro, rädsla, förskräckelse när vi delar den tillsammans.  Glädjen blir större när vi skapar den tillsammans.

Lycka är också, precis som ett annat ordspråk, att kunna le genom tårar när vi gråter. Det har jag gjort idag, tillsammans med människor jag både känner, och aldrig träffat förut.

Det har känts som jag inte har andats ut på en vecka. Nästan exakt. Men jag tror jag gjorde det idag. Jag har en känsla av att livet kommer leverera fler såna här händelser där man drar in andan och sen inte riktigt släpper ut luften. Så är livet. De händelserna rår vi inte över. Menvi rår över vad och vilka  vi har att hämta kraft ur om det händer.

Idag har jag varit i alla hörn av känslospektrat. Sorg, medkännande, oro, glädje, stolthet, energisk och fruktansvärt trött.

Tack till alla jag var tillsammans med idag. Igår, imorgon. Alla dagar.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Tillsammans

  1. felhendler skriver:

    Så fint du bekriver känslan och veckan som gått – tillsammans genom förskäckelse som blev ödmjukhet, rädsla som blev gemenskap, otrygghet till tillhörighet, orostankar inför ikväll till en skön känsla av lugn och harmoni… Stor kram till dig tjejen! Känns fint att känna dig – du berikar många omkring dig❤

  2. Låter ju onekligen fantastiskt det där med löpträning i grupp. Än har jag inte vågat mig på det, men någon gång kanske även jag ska fastna för det🙂

Kommentera

