Hej livet

20120221-115955.jpg

Hej P1 morgon. Gröt och ledaren på DN.

Hej slut på tandkräm och kladdiga fingeravtryck på fönstret. Bläckpenna i min vita soffa. Tusen pusselbitar på golvet och en massa gosedjur som ska sova i mammas säng.

Hej isgata, trångt på tunnelbanan och massa väskor. Hej fint sms från min hjälte och vi tänker på den där dagen för exakt 6 månader sen idag. Före och efter.

Hej mina fina kollegor, en massa jobbiga samtalsämnen, kramar, och lite skratt.

Hej kundbesök. Siffror. Rapporter. Årsredovisning och budget.

Och hej motivationen! Inspirationen. Livsglädjen. Den som jag vårdat så bra innan och nu hade så lätt att hitta. Nu kände jag den så tydligt idag igen och det är inte på något sätt slut på mörkret, på frågorna, på vanmakten men den får stå på sidan om idag.

Jag har flera ställen att styra min energi och glädje från det som skulle kunna bli apati, sorg och ett ältande av jobbiga bilder.

Jag har Tjejmarathon.Som ska bli så bra. Det är så mycket på gång. Det är så fantastiskt och det är så jäkla rätt!

Det är vår fantastiska friskvårds och löparsatsning på jobbet. Runtom i landet börjar våra lokalkontor svara på mina utskick och det är som ett nätverk av löpaprglädje som jag suger i mig som en törstig svamp.

Sara har ett projekt att hon ska göra roliga tisdagar. Idag tar jag en jobbig men bra tisdag först och sen ska jag unna mig själv träning med Jessica. Sen hem tilll just Sara och även få träffa hon som kan tala med islandshästar.

3 underbara tjejer. En underbar tisdag. Hej livet.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

6 Responses to Hej livet

  1. Träningsglädje skriver:

    hej livet, du är vacker och du är brutal. framförallt fantastisk.

  2. MALIN skriver:

    Vilken energi din blogg ger mig! Ville bara säga det🙂 Är så glad att jag hittade hit! Kloka, värmande ord och en massa, massa INSPIRATION!

  3. coyntha skriver:

    Hej snygging!! Du är underbart!!
    Jag älskar hur du kan börja en ny dag varje dag med ett leende!!
    Jag är också glad att du finns nu i min vardag.
    Vilket fint gäng du träffade igår…. fina tjejer ni alla!
    Ha en superbra onsdag!
    kram

Kommentera

