Slutresultat i TEC vs SM

Såhär ser det ut när man scrollat ned till den startlista som gäller för damer över 50 miles på TEC’s hemsida:

50 Mile damer

Ann-Sofie Forsmark Sweden

Mitt namn står först! Och jag ska springa! Såklart! Jag säger som Brasse- krokodilen ska bort! Det är ju Stockholm Marathon jag inte ska springa såklart! Jag som ogillar trängsel. Dessutom är det SM som ligger 1 vecka efter jag gjort två toppturer på Skutan och 2 veckor innan jag o Madde anordnar Tjejmarathon. Den helgen vill jag vara med min lilla tjej, inte på halvsega ben försöka rusa 4,2 mil.

Ah puh. Jag får göra den där ”tredje gången gillt” något annat år. Nu fick jag vips en finfin månad mellan Tjejmarathon 16e juni till Jubileumsmaran att snajda till formen ännu bättre. Och kan fokusera på TEC ordentligt. Och att bli backstark inför WorkoutÅre och lägga en grund för Fjällmaran.

Fantastiskt!

Besöket på gymet igår resulterade i ett konstruktivt överkroppspass. Det var verkligen högtryck vid klockan 18.00. Alla stänger var upptagna och jag sneglade nervöst på killen som stod farligt nära mig med ca 100 kilo på axlarna där jag gjorde armhävningar på golvet. Jag lyfte och drog i det jag fick tag på:

Uppvärmning med marklyft och frivändningar, med 20 kg stång

Svingar med 20 kg k’bell växlat med 3 x 10 långsamma armisar

rodd med 10 kilo för hittade inget tyngre

sittande rodd med smalt grepp 25 kg, 10 x 3

ryggresningar med 10 kg viktplatta

axelpressar med en 15 kg vikt

hantellyft åt sidan m 5 kg, 3 x 10 kg

3 x 1 min planka och sidoplanka och ”halva fällknivar”.

Sen var jag nöjd. Brukar aldrig äta lösgodis men var så otroligt sugen igår så det försvann en fin påse av det ned i magen innan den hemlagade pizzan och 1,5 timmas jobb på soffan.

Idag är det löpträning med jobbet- ett smörgåsbord att välja ifrån och jag funderar på distans i 5:-5:30 fart eller 5 x 3 min intervaller med styrka i vilan. Fast jogga i stället i vilan. Vi får se.

På jobbet är jag fantastiskt effektiv idag. Växlar prickning av en stor årsredovisning, med att fixa ett träningsevent med att rodda inför kommande veckors uppdrag. Man måste vara flexibel både i kropp och knopp!🙂 Ha en fin dag!

20120215-120816.jpg

20120215-120824.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Slutresultat i TEC vs SM

  1. Ingmarie skriver:

    Coolt! Kommer att bli kalasbra! Och stark är du också! Som självaste Adolf!🙂

  2. Trötta mamman skriver:

    Bra beslut! Är det rätt i hjärtat är det rätt!

  3. riotrun skriver:

    Härligt. Nu kör vi. STHLM Marathon finns kvar. TEC däremot är klart mera osäkert, förhoppningsvis men man vet aldrig. 80 km ren njutning väntar;)

Kommentera

