Fortsatt måndagsfilosofisk

Det här är en bra dag!

Jobba 6 timmar.  Äta en faktiskt god medhavd lunch.

Hämta halv fyra. Ägna 4 timmar bara åt att umgås med den jag älskar mest i hela världen. Lägga pussel. Göra pannkakor tillsammans. Äta i lugn och ro. Göra en utflykt till affären. Läsa 3 böcker. Sjunga. Natta. Ta en tvätt. Förbereda morgondagen.

Jobba in de 2 timmarna jag skarvade. Lägga mig vid 10 och läsa vad jag vill.

Det är inte glamoröst någonstans. Det är tusentals mil, bokstavligt, från de kvällar då jag tog gitarren, gick stigen från huset till stranden och satt i slitna fiskarbyxor och tittade på vågor som rullade in och delfiner som dök och hittade på egna låtar på Australiens östligaste punkt. Jag har glömt ackorden och fingrarna är ömma och ovana på strängarna.

De kan annat nu. De knattrar iväg på en dator dagarna i ända. De är flinka i att få på vantar på små spretiga fingrar och killa på ryggen precis så så att det inte kittlar men lugnar en liten vildunge.

Jag lyssnar på P1 dagarna i ända som ett halvhjärtat försök att ta in lite nyheter och något slog mig under eftermiddagens Studio ett.Någon pratade om något kulturellt. Och sa något om att ta ett steg.

Du kan inte bara lyfta foten. Du måste falla. Och så tar du emot dig. Just så.

Måste våga lite. För att röra sig framåt. Våga hitta magin i den här vardagen. Våga känna att det här, är livet. Faktiskt. Det är halvfullt eller halvtomt i glaset. På väg at fyllas på, eller på väg att tömmas.

Det här var den sista 13 februari 2012. Imorgon är den enda 14 februari 2012. Det ska också bli en bra dag.

 

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

