Veckans träning och nästa

Ja ibland vet jag inte hur jag hinner heller. Men den här veckan klockar jag upp 45 timmars revisionsjobb. Säkert 5 timmar med Tjejmarathon. Ordentligt med sömn. Tid för Ebba. Och 4 bra träningspass:

1) 9 km löp hem från jobbet i snömodd med dator på ryggen.

2) Ben och bålpass Crossfitstyle med Magnus

3) 3 mil löpning

4) 15 km skidåkning med fokus armstyrka.

Ja jag är nöjd.

Veckans träning

Den här veckan är lite mer flexibel och jag har fått ett nytt fokus eftersom jag har bestämt hur jag ska lösa mitt TEC/ Stockholm Marathon dilemma. Jag ska bara fundera lite till.

Måndag: yoga hemma. På något sätt.

Tisdag: allahjärtansdagträning. = dejt på gymet.

Onsdag: Distans med jobbetoch fortsätta springa hem (ca 16 km)

Torsdag: Crossfit med Magnus.

Fredag: Intervaller 200 m x ? (måste kolla)

Lördag: Snabbstyrka och vickar spinning (intervaller)

Söndag: Löpning. 10 km max.

Kortvecka alltså vilket egentligen är fel men jag har inte följt 3-1 schemat pga jobbet. Så nu hoppar jag på den första vecka jag missat. Gör inget. Har tid att nå fram till den form jag vill ha tills när jag vill ha den.

Lämnar er med en bild av trollungen som gjorde premiär på längdskidor idag. Hon stod framför herrarnas stafett och vi tittade hur de gjorde. (Johan Olsson åkte för Sverige just då). ” De åker fott, jag ska åka fott också” sa hon bestämt. Sagt och gjort. Ut genom dörren och ned på konstgräsplanen precis nedanför där det var ett tunt lager snö. På med de yttepytte rottefellabindningarna och så..ja bara hasade hon iväg. Och åkte…och ”vad duktig du är” sa jag och tänkte att nu är det väl klart men lilla E fortsatte över hela fotbollsplanen ut på lilla vägen mellan planen och skulle prompt in på 400- metersbanan dit grinden är låst så jag fick lyfta henne över staketet med skidor o stavar på. Där fortsatte hon runt tills vi kom nedanför simhallen. Då kom hon på att det fick räcka för idag och så tog vi en fika istället och gick hem.

Jag är sådär lagom mör och varm om kinderna efter två dagars utomhuskompensation för veckans innesittande. Nu blir det en tung jobbvecka igen men närsomhelst kan jag ta fram en bild av skejtandet på sjön imorse eller den långsamma promenaden bredvid Ebba i sen eftermiddagssol och bli glad och varm.

Hoppas ni också haft en jättefin helg med mycket frisk luft och det rätta folket!

20120212-220248.jpg
Laddar framför tvn

20120212-220308.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Veckans träning och nästa

  1. Fitnesscoachen skriver:

    Söta fina Ebba! Klart hon är en mästare på skidor!🙂

  2. Ingmarie skriver:

    Vilken vecka! Och vilken helg! Och framförallt, vilken underbart söt trollunge!🙂

Kommentera

