Lite beviken och mycket nöjd

Sitter här med en stor skål popcorn och herrarnas masstart på tvn! GÖTT.

Är lite besviken men samtidigt väldigt nöjd. Det blev inga 5 timmar. Inga 5 mil och inte ens ett ynka marathon idag. Mina lårmuskler och jag är inte on speaking terms med varann och utan dem har jag svårt att springa. Men oj så skoj jag haft. Först var jag lite sen. Fick tuffa på ordentligt de 1,5 km det är ner till starten vid Råstasjön. Där mötte jag min granne V! Skojsligt! Ca 40 pers kanske det var? Startade och vi sprang och pratade. Sen var jag tvungen att springa ut i buskaget så sprang 3 varv själv och lyssnade på en Jillian Michaels podcast. Sen sprang jag med V igen. Och runt 20 km dök min hjälte upp. Han var så pigg och glad och hade med sig min andra ryggsäck med mer vatten, cola och extra tröja. Vi tog 1 varv tillsammans och sen vips dök syster och hennes kille upp också. Vilket entourage!

Vid varvningen var jag tvungen att påtala vilket pacergäng jag hade!Hjälten var tvungen att avvika.  Nu hade jag sprungit 28 km och vid båda mina besök i buskagen höll jag på att krampa fast i squatposition vilket tids nog hade bjudit alla fågelskådare på en något avvikande syn.

Det gjorde verkligen ont i benen. Vilket var frustrerande eftersom jag var så pigg i övrigt. Dessutom, ursäkter ursäkter, så måste jag jobba idag. Komma hem pigg med 3 mil i benen och kunna jobba undan några timmar…ja jo det var nog dagens melodi. Nu hinner jag även valla mina skidor någotsånär inför morgondagens stak o skejtpass som kommer utföras sjön.

Jag är nästan säker på att det inte blir TEC. Det gör ont i hjärtat men- det här kanske kan få bli marathonåret? Så kan jag släppa korta lopp sen och fokusera på Ultra. Jag vill göra en bra tid på Stockholm Marathon. Tredje gången gillt. Det förtjänar ett fokus. Det är mycket lättare att få till tid till marathon träning än till ultrapass med tanke på allt annat som händer den här våren. Gissningsvis kommer jag springa minst 5 mil under Tjejmarathonloppet. Men TEC..är TEC. Det är något magiskt över det. Uh. Ilandsproblemen hopar sig.

Nu. Vinterstudion. Badkar.Jobb. God mat. Matlådor. Valla skidor. Skön lördag.

Ha en fin dag. TACK till Lena och de tappra funktionärerna! Tack till allt bra runtom mig som vanligt!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Lite beviken och mycket nöjd

  1. Daniel Becker skriver:

    Hej Annie. 30 km är klart positivt, bra långpass i modden. Bra att du hittar fokus, löplivet är långt. Hoppas du får ordning på benet. Personligen skulle jag aldrig byta bort TEC mot maran men men….;)

  2. coyntha skriver:

    Det låter som ett bra pass!! Hoppas du har en bra jobb-kväll!!
    kram

  3. Annie skriver:

    Nej jag vet…jag funderar på att byta bort maran. Men jag har inte så mkt tid att fundera på det – får gå på känsla🙂. synd att jag missade dig. Ja löplivet är långt långt…..

  4. Trötta mamman skriver:

    Springa maran men inte fokusera på att maxa? Eller känns det onödigt kanske? Sträckan kan du ju redan iallafall.

    Jag tycker du gjorde ett bra jobb! Springa med träningsvärk är inte kul.

    Våra pussel går verkligen inte ihop! Just igår var jag inställd på att springa med sällskap inne i ”stan” men så visade det sig att makens kompisar pratat om att komma ut och hälsa på och de jobbar så mycket och så oregelbundet så det händer bara några ggr per år. Min man ställer upp så mycket på mitt springande så jag kände att det var väl egoistiskt att inte ge honom en dag med vännerna när möjlighet fanns.

    Så, laddar för 2,5 mil idag – halva tjejmaran🙂

    Men, den 3/3 kommer jag!

Kommentera

