Laddar för Råsta sjön runt- på skidor!

 

Ja först har det ju varit dåligt med snö och sen har jag hållt på med massa annat men idag bar jag upp mina älskade Fischer från källaren. Hittade inte glidvallan så fick fuska med sån där ”gliddeo” som jag kallar det för. Har grundvallat och behöver bara lägga på lite varmare valla imorgon.

Längdskidåkning är nog den bästa kardiovaskulära träningen. Om man ska nå sin absoluta max maxpuls så är det längdskidor som gäller. Take my word for it. Det sliter väldigt lite på specifika kroppsdelar, är skonsamt och ohyggligt effektivt för att träna just lungkapacitet. Är man löpare så är skidor på vintern ett ypperligt sätt att vila benen från den belastningen och ändå jobba med lungorna.

Förra året åkte jag en hel del skidor och rackarns vad det gav bra utfall.

Mina ben mår lite bättre nu än runt lunch men de ställer inte upp på så mycket mer än att vara en kroppsdel som förbinder överkroppen med marken så morgondagens stak o skejtpass kommer bli helt fantastiskt.

Jag längtar!! Verkligen! Jag älskar att åka skidor. Eftersom mamma är från Tornedalen har jag det i blodet. Jag har aldrig fått hjälp med teknik eller något men jag åker naturligt rätt bra!  Har fått komplimanger för min stakning ute i Ursvik (det tog ett tag innan jag fattade vad som menades med ”bra tag tjejen”). Nu hoppas jag på många fina skidturer i februari och mars.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Laddar för Råsta sjön runt- på skidor!

  1. Henrik skriver:

    Håller med om cardonivån på längd. Och vill man öka på lite ytterligare kan man hänga på en pulka med tillhörande tolvkilosunge i… Med lite undermåligt fästvallade skidor så ger uppförsbackarna en hygglig pulshöjning.😉

Kommentera

