Powerlåtar och en känga härifrån också

Jag älskar musik. Jag är helt beroende. Jag har soundtrack till nästan alla minnen jag har. Låtar som spelas i huvudet när jag tänker tillbaks på saker jag gjort. Låtar jag hör som plockar fram minnen.

Med risk för att nördifiera mig totalt tänkte jag dela med mig av min längst levande powersong. Nobody’s Side från Chess med Elaine Page. Den ger mig fortfarande gåshud.

Never make a promise or plan. Take a little love where you can. 

Never stay to long in your bed. Never loose your heart use your head.

Never take a strangers advice. Never let a friend fool your twice.

Everybody is playing the game. But nobody’s rules are the same.

…..

Never stay a minute too long. Don’t forget the best will go wrong.

Inte riktigt i den ordningen men den låten och den texten är fortfarande ett hemligt vapen jag tar till. När jag måste tagga till lite. Funkar både på jobbet, i löpspåret och när någon får för sig att de måste trycka ned mig lite för att de själva är svaga. Jessica skrev något liknande igår.

Dagens meddelande från Annie till jantelagsryttarna är:

För att jag växer. Så minskar inte någon annan. Min och andra drivna brudars framfart är inget hot mot någon annans utveckling. Men det kanske sticker i ögonen på de som inte har en jäkla aning om vart de ska. Som väntar på att saker ska ”hända dem”. Som radar upp ursäkterna framför sig och vänder inre tvivel till missunsamhet och skitsnack.

Jag har lärt mig att lyssna på de som vill väl. På den inre rösten. På rätt puls.

Veckan har varit fantastisk. Helgen gör jag lika fantastisk.

Ha en riktigt fin fredag och vill du avvara fredagsdrinken till vår insamling på Tjejmarathon så sätter du en hundring till

(Handelsbanken) 6153-609212648.

Jag checkar kontot på måndag och alla som satt in blir omnämnda med ett kärleksfullt HURRA!

Tack. Alla läsare för alla fina kommentarer. Alla tjejmara löpare som signar upp en efter en. Alla samarbetspartner som hör av sig och hjälper! Tack tack tack.

Tacksam!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Powerlåtar och en känga härifrån också

  1. Träningsglädje skriver:

    okej vi gör såhär! jag tar med en hundring till dig i CASH om vi bestämmer en bakdag! ingen bakdag = inga pengar. okej!!??

    :p
    ps. många kraaaaaaamar

  2. jessica skriver:

    amen på den och ja för bakdag!

  3. Trötta mamman skriver:

    Den uppmaningen gick inte att ignorera, insättning check!

Kommentera

