Veckans träning – veckans utmaning

Hör jag någon som klagar över att det är för kallt för att springa kommer jag att lacka ur.

Each to their own men det river i ögonen när jag gladeligen skulle springa i 20 minus bara det fanns lite tid till träning under denna vecka. Ju mer jobb det är, desto mer vill jag ha de här egna stunderna där det bara är jag, benen, lungorna och hjärtat som fajtas.

Idag- gick inte. Första dagen på uppdraget är det bara att knö in så mycket siffror som det går. Var tvungen att lösa ett förhållandevis akut ärende direkt efter och sen hem till Ebba som mamma hade hämtat.

Imorgon: Hämta och lämna. Tar nästan 1 timma till kund. Måste ha med datorn hem. Måste få springa lite. Måste. Ska sitta still på arslet på en obligatorisk kurs på Arlanda hela onsdagen och hinner inte träna efter även om jag har barnvakt för Ebba måste varva ned vid 7 senast. Gör såhär:

Lämnar överdragskläder på dagis. Tar träningskläder UNDER jobbkläder. Joggingskor istället för stövlar. jäjä det får de ta. Jag är på ett sportigt ställe iallafall kan jag tala om🙂. Tar tunn jacka och får frysa lite på vägen dit.

Har aldrig sprungit med min tunga stenåldersjobbdator hem men imorgon får det bli så. Får lämna lite kläder dolt under några papper hos kunden i en väska för jag ska dit igen på torsdag. Snöra fast ryggan hårt på ryggen och så springer jag den dryga milen till dagis så fort det går. Gör det för ont i axlarna får jag ta bussen. Kan då dra på överdragskläder på dagis så jag inte fryser om Ebba vill lattja på vägen hem.

Så. Så mycket älskar jag min löpning. Så jäkla pyssligt är det men så mycket mer njuter jag de dagarna jag bara behöver fundera på vad jag ska ta på mig och slipper skriva en lista för att få ihop passet.

Så imorgon blir distans. Pallar jag intervaller med dator på ryggen så gör jag väl det.

Torsdag är det träning med Magnus. Som hade två grymma pass på Nike och jag missade båda! Rackarns!

Fredag kanske jag orkar ut på en morgonlufs för att palla med att sitta still hela dagen och sen jobba lite på kvällen också.

Men lördag. My friends. Tänker jag ta igen allt stillasittande. Och springa Råstasjön Runt. En 5 timmarstävling där man springer runt natursköna Råstasjön så många varv man hinner på 5 timmar. Trevligt sällskap utlovas.

söndag är benen slut men då tar jag ut skidorna och staktränar nere på samma sjö om jag inte åker till Ursvik. Åh vad jag längtar till helgen.

Att följa ett träningsprogram såna här veckor är att sätta upp mål och krav som framkallar ångest. Jag ser det såhär- eftersom jag aldrig blir sjuk så behöver jag aldrig ha avbrott för sjukdom. Så då får jag ha avbrott för att inte bli sjuk. För jag tror att det är just den här lyhördheten för att aldrig låta flera delar av livet gasa fullt samtidigt  gör att jag klarar mig.

Försöker inte köra hård träning de här veckorna för jobbet och Ebba får komma först. Sen kommer Ebba och träning först senare igen. Ebba alltid först förstås🙂.

Tänk att det tagit två kraschar in i väggen för att lära sig det här. Men nu vet jag det. Nu kan jag vågskålen. Vet hur många vikter jag kan lägga på. Vet vart jag vill vara.

Ha en jättefin vecka. Hoppas ni hinner ut och njuta av vintersolen!

 

 

 

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

6 Responses to Veckans träning – veckans utmaning

  1. Ingmarie skriver:

    Om jag är hemma på lördag kanske jag kommer till Råstasjön. Gjorde det där för 2 år sedan i snorkallt väder. Vilken tid är det? Startplats? KRAM på dig!

  2. Annie skriver:

    Åh det vore skojs! Det startar 10 det är det enda jag vet :)! Ska kolla upp mer! Kram!

  3. Trötta mamman skriver:

    Brutal vecka! Men du har rätta fokuset och en plan, bara tuta och köra och veta att man kommer ut genom tunneln tillslut. Glöm inte att andas!!

  4. Trötta mamman skriver:

    Smart! Jag har helt glömt att andas idag tror jag, en del kunder har verkligen den inverkan. Är så glad för alla bloggpåminnelser (ni är många som skrivit många bra inlägg på sistone som verkligen fått mig att tänka! och reagera!) om våra val och hur man vill leva vilket idag verkligen fick mig att ladda om innan jag anlände till dagis så jag kunde vara en glad mamma med tålamod istället för en trött och stressad och irriterad. Tack för det🙂

    Jag hade tänkt springa med gänget som ska springa halva jubileumsmaran med start vid Rotebro men så pratade min man om att träffa sina kompisar på lördag och han träffar de så sällan så jag tänkte köra långpass hemma på söndag istället. Såg att det var 5 timmarslopp, lät kul! Jag ska se om man kan skyffla om lite.

    Sitter och velar om woå, schemat och passen ser riktigt bra ut! Nu är det bara att våga hoppa :O

    • Annie skriver:

      Bra där! Ja det finns bara en väg- lämna ska man göra nästan varje dag o man ångrar alltid om man stressar o sliter. Lirk, lek o bus är melodin då har man med det på jobbet sen :)! Lättare sagt än gjort men så viktigt ju!

Kommentera

