Top 5 regrets of people dying

Läste detta på the Guardians sida på Facebook. En sjuksköterska som jobbat med palliativ vård har tagit till sig människors tillbakablick på livet och vad de ångrar.

Kan vara värt att fundera på inför en ny jobbvecka. Jag kör ner huvudet och försöker få ihop för mycket jobb, massa ärenden och en längtan att vara ute i den gnistrande vintersolen med Ebba som ska bort över helgen. Hade gärna jobbat då istället och varit ledig med henne nu men vissa veckor rår jag inte över min jobbtid. Denna vecka är jag ute på mitt största uppdrag.

Så de fem vanligaste sakerna människor ångrar när de dör:

I wish I’d had the courage to express my feelings

. I wish I hadn’t worked so hard.

I wish I’d had the courage to live a life true to myself, not the life others expected of me.

I wish I had stayed in touch with my friends

. I wish that I had let myself be happier

Tar fasta på den sista. Jag är lycklig. Är du?

20120206-084402.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

One Response to Top 5 regrets of people dying

  1. Ingmarie skriver:

    Ja jag är lycklig!
    En annan sak är att ingen troligtvis önskar är att de städat lite mer…😉

Kommentera

