Rätt beslut. Bra söndag

20120205-141609.jpg

Nike Blast fortsätter ”blasta” idag i Globen. När jag med öronen tjutande tog mig hem till min hjälte vid 6-snåret igår var jag rätt klar med hela grejen. Man måste vara pigg och energisk för att orka ta till sig allt på ett sånt här event två dagar i rad.

Jag är inte pigg. Jag är helt slut i skallen när helgen kommer och eftersom jag har mina värsta två veckor jobbmässigt framför mig är jag otroligt mån om att ladda upp på bästa sätt.

Missförstå mig rätt, jag kan få gåshud på en pumpande klass med en fantastisk instruktör och inget av detta var bristvara på Nike men en dag räcker gott och väl just nu. Det är andra komponenter som jag just nu känner att jag vill få in för att nästa veckas jobbmarathon inte ska vara så plågsamt och ostrukturerat.

Jag vill ha tid för min hjälte och vi fick en jättemysig lördagkväll där han lagat god mat. Vi åt massa popcorn och tittade på film. Jag sov som en sten i 8 timmar och var fortfarande trött när jag vaknade. Så låg kvar..fantastiskt!

Sen knöt jag på mina joggingskor. Det är mina Adidas Response Trail. Ett felköp men de funkar såna här dagar när jag bara ska..springa!

När man inte har tid till mer än 3 löppass i veckan och man siktar mot en, känns det som ibland, smått utopisk marathontid då har man inte tid att slänga bort ett av passen på att bara jogga omkring helt planlöst. Verkligen inte!

Men jag har andra mål än att springa maran på 3:40. Mitt viktigaste mål med träningen: Att njuta, må bra, få energi. Tanka kraft ur träningen för att studsa runt resten av dagen. Och därför var mitt 10,5 km pass på exakt en timme idag ett av de bästa pass jag gjort. Jag sneglade avundsjukt på de som åkte skidor men till nästa helg ska jag ha slipat dem så jag också kan glida runt på Råstasjön.

Solen strålade och jag bara lufsade runt även om jag såg till att jag ökade sista kvarten.

Väl hemma har jag vikt ett ton tvätt och hängt undan. Dammsugit. Förberett middag. Lagat en paj på rester som ser galet god ut och blir bra lunch i veckan då jag undviker att gå iväg på de här lunchrestaurangbesöken med kollegor och kunder och hellre jobbar eftersom jag går tidigare än alla andra. Eftersom jag vill hem till Ebba.

Som kommer snart efter helgbus hos pappa och nu hinner vi ut i snön och ha en lek och myskväll tillsammans innan jag jobbar en timme och lägger mig extra tidigt.

Sen. Börjar den tuffaste veckan på hela året, alla kategorier. Och jag har ställt många frågor till min mage om det är det här som är det jag är ämnad att göra? För tanken är i mitt jobb att det här ska man göra flera flera veckor i rad. Minst 40 timmar i veckan. Alltid på tighta budgetar och alltid under extrem tidspress. Och jag har lyckats se till så att jag bara har några veckor som ser ut såhär men det gör också att jag inte direkt är på väg mot det utstakade målet- Godkänd Revisor. Så jag funderar. Känner efter. Trivs. Absolut! Men livet är så kort och det finns så mycket annat jag brinner för också.

NU ska jag ut i den fantastiska vintern igen. Ha en jättefin söndag!

20120205-141639.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

