Ett kvalificerat skitpass men en bra dag

Nu tänker jag skriva som det var! Som det kändes. Inte försköna. För de här riktiga skitpassen är så viktiga. De gör att det kan finnas riktigt suveräna superpass. Skalan växer, ju jävligare det kan vara.

Först ska jag klaga lite på naturen i allmänhet och att vara kvinna i synnerhet. 2 dagar i månaden är helt överjävliga. (Mycket svordomar idag, jag ursäktar). Jag vet att det inte är farligt och vägrar peta i mig värktabletter så biter ihop. Men det är som att ha ryggskott, magsjuka och tarmvred samtidigt. Och inget minne.

Jag har jobbat hemma idag för att jag 1) får mer gjort 2) kunde ta en lång mysmorgon med Ebba och ändå börja jobba klockan 9 3) kunde tvätta samtidigt och baka bröd 4) ska vara ute o ränna som en galning i flera veckor framöver så passar på.

Trots denna tidsbesparing insåg jag att om jag och min hjälte ska ses i mer än 1 timme den här veckan så kan jag inte dra iväg på 2,5 timmars löppass. Så min 25 km kenyan kortades raskt ned till 15. Gott så.

Satt där och jobbade och kroppen betedde sig precis som den gör de här två dagarna. Parantes- skulle inte den här skiten försvinna när man födde barn? Skulle inte systemet rebootas liksom? Nej?

Ville bara ligga i en hög men vet att träning hjälper så på med grejer och iväg i snålblåst. Börjar med att Garmin inte funkar. Knappen är paj. Det är väl ok med det. Människan har sprungit runt i årtusenden utan en klocka som talar om hur fort det går men det var ju just det att jag skulle hålla ett visst tempo. 5 km på 6:10, 5 på 5:40 och 5 på 5:10 tänkte jag fast det lät lite utopiskt för att vara jag men sikta mot stjärnorna….unt so weiter.

Plan B är den amerikanska tanten som sitter i min Runkeeper. Hon talar bara om var 5e minut hur det går och jag trampade ivåg mot Bällstaån och vidare mot Solvalla och Bromma Flygplats. 30 minutes average pace 6 min and 11 seconds. Men sedär det var ju bra. Mindre bra var att jag var helt stum i låren, fortfarande hade ont i magen och var seg. Försökte öka och det gick bra det med ändå. Sen var det dags att vända och det var småspik rätt i nyllet. Det heter Sundbyberg och det är alltid uppför hem.

Tog mig till sjöarna. Nollade Runkeeper och skulle beta de sista 5 tänkte jag. För att inte behöva räkna i skallen så ville jag köra från scratch så snittiden per km skulle vara gällande bara de sista 5 och inte de första 10. Hänger ni med? Ja men nu gick det inte i 5:10. Det bara gick inte. Jag var helt stum. Kroppen svarade inte alls. Jag tog mig hem och landade på 13 km. Tur att jag var hemma för det var ett gosedjur som saknades i Ebbas väska till pappa så fick hämta den till trollungen som tittade på mig som jag var en sån som slog ihjäl kattungar.

Ja så nu har jag ett sånt där nödvändigt skitpass i portföljen och det tråkiga är väl mest att nästa veckan jobbar jag som en gnu hela veckan och jag må älska löpning men den lilla tid jag har till Ebba då blir viktigare. F** också.

MEN! Jag tänker såhär! Hellre ett skitpass och inte skadad! Frisk och kry i hela kroppen. Än att jag sprang fort och var skadad. Det går inte, jag är alldeles för positiv!

Idag har vi lanserat ChallengeMore som samarbetspartner till Tjejmarathon. Check it! Det är en väldigt bra träningssajt där du inte bara kan logga din träning men även skapa utmaningar. Självklart kommer vi ha en publik utmaning genom Tjejmarathon som du kan vara med på även om du inte springer loppet!

Skitpass alltså. De är bra att ha!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

One Response to Ett kvalificerat skitpass men en bra dag

  1. Trötta mamman skriver:

    Det är skitpassen som verkligen får oss att uppskatta de bra passen! Hur var det Lundell sa, även en inställd spelning är en spelning.. så även ett skitpass måste vara ett pass!

    Hoppas du får en bra fredag och en kanonhelg!

Kommentera

