Då klappar hjärtat lite varmare

…när det faller stora lappvantar med snö.

…när jag kunnat hjälpa någon genom att göra mitt jobb.

…när magen mår bra för att jag äter rätt.

…när jag får ett sms från någon jag knappt ”känner” men ändå känner och som bara visste att jag behövde höra några fina ord just då.

… när folk tar till sig Tjejmarathon, delar info och länkar. Skriver om det. TACK, ni är fantastiska!

…när jag tänker på att en av mina finaste vänner snart ska bli mamma. Jag skulle vilja vara där, men ja, jag är ju där. Delar av mitt hjärta är alltid i Jämtland.

…när min syster hjälper oss med just Tjejmarathon.

…  när han säger att det är ok. Fast jag är ett snurrigt jobbtroll som aldrig har tid att gå på dejt, kan sova över. Att det är ok, jag kan plocka ur diskmaskinen åt dig så blir du klar lite snabbare.

…när mitt ex tar hand om servicen på bilen för att han vet att jag inte har så mycket pengar.

…när jag får snosa på den lilla trollungen. När hon för en gångs skull inte är ”tor tjej” utan vill vara i mammas famn och pussar och kramar. När vi äter gröt till frukost och pratar.

…när mamma varit här och mystiskt så har saker som varit trasiga lagats. Det sitter namnlappar på Ebbas kläder och det finns ett grenuttag i kontakten så både radio o lampa kan vara på samtidigt.

…när dagisfröknarna har koll. Berättar vad som hänt. Mailar två gånger i veckan och berättar om vad de gör, lär sig, äter. Skickar ca 40 bilder på glada rosiga barn.

…när jag inser hur många fina människor som kom in i mitt liv efter att jag flyttat till Sthlm. Som för att det ska kännas meningsfullt och inte så jobbigt att inte bo närmare naturen. Så fick jag människorna istället.

…när jag vet att jag o Ebba kan åka till Solbacka och hänga med bästa faster om några veckor när jag är ute ur första jobbtunneln.

…när jag kan hoppa, springa, stanna. Plocka upp saker och göra hastiga rörelser utan att mitt hjärta börjar rusa. Förstår det inte riktigt fortfarande. Det bara ..funkar ju!🙂 Snart 3 månader sen.

… när jag känner att jag har en plats. En viktig plats. När jag kan sitta och lyssna på Anna Ternheim själv i soffan, höra lillan snosa. Vara själv men aldrig ensam. Omgiven av människor som brinner för samma saker som jag. Som tar hand om varann.

…när det räcker med att bara vara. Veta att det här var en bra dag. Jag gjorde så gott jag kunde. Jag var ärlig. Jag tog ingens energi, ingen tog min.

Då är allt bra. Då är det så bra som det ska vara. Så bra som det bara kan vara. Något att ta med sig in i morgondagen.

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Då klappar hjärtat lite varmare

  1. Fitnesscoachen skriver:

    Kärlek! Fantastiska liv!

  2. Trötta mamman skriver:

    Så sant! Man har mycket att vara glad och tacksam för!

Kommentera

