Komprimera, expandera och tvåtusingar WOPPAstyle

Det senaste dygnet har verkligen varit både upp och ned.

Jag har ett jobb som måste vara klart imorgon. Ett bokslut. Man kan tro att det är siffror som ska raddas upp men bokslut är högst levande organismer som förändras allteftersom. Oberäkneliga som barn, sega som gamla gubbar och föränderliga som en bipolär fanatiker.

Jag räknar, beräknar tar höjd och nu ligger jag ändå en dag efter. Och såhär är det sörni- jag jobbar inte över. Nej basta. Jag jobbar max 40 timmar med mitt PwC jobb de flesta veckor. Jag SKA hämta på dagis för tiden mellan 15.30-19.30 är min och Ebbas de dagar hon är hos mig. Idag fick jag skippa lunch och bara köra ned huvudet och sen ta en taxi till dagis för att beta av andra jobbmail på Blackberryn. För att vara där i den tid jag bestämt.

Så jäkla värt. Stänga av allt. Bygga pussel och laga god mat. Varva ned. Titta på Madicken. Läsa böcker. Sjunga sånger. Natta. Smyga ut. Slå på jobbdator och hemdator och köra stenhårt jobb i 2,5 timmar. Varva ned. Läsa lite i Good Grief som handlar om att sörja sin döda make. Makabert- ja förvisso men den lyfter mig ut ur en jobbdag precis som löpningen gör. Jag komprimerar jobbdagen till en liten pappersboll. En fil på datorn. Expanderar fritid, Ebbatid, migtid så mycket det bara går.

Springa gjorde jag igår. Inte längs Solnavägen. Unnade mig lite nya låtar- nya o nya- Fatboy Slims Right here right now och lite Groove Armada.Svängde över Barnhusbron och ned längs Norr mälarstrand bort mot Sumpan den vägen. Uppvärmning ca 1 km sen startade jag klockan för 6 x 2 km. Bra tramp idag. Älskar kylan. Älskar att känna att kroppen rör sig effektivt. Springer. Inga problem att ligga på runt 4:50 på första. Landade på 9:50. No sweat. Räknade till 3 minuter och trampade iväg igen. Det blir kuperat närmare Sundbyberg och även om det blir både nedför och uppför så hämtar jag inte igen farten nedför men landade på 10:05. Chop chop.

3e var seg. Fick parera massa bilar som inte ville stanna för flying Annie. 10:30. Aj Aj. Efter den 4e var jag nere vid sjöarna.Benen var helt klart ute på övertid. Lördagens styrkepass med utfall låg och kokade i låren. DÅ lyssnar jag på den här. Och det var platt. Så klämde av 5e på 9:55. Kan garantera att det INTE var vackert sista hundra. Fortfarande krafter kvar i huvudet även om kroppen mentalt stod i duschen. Sista. Slutade med backen upp till ICA. Frustade. Fick konstiga blickar. Folk som tycker det är idiotiskt att springa fick litervis med vatten på sin kvarn. STOPP. Sista gick på 10:02 men det var bannemig uppför 200 meter på slutet. Raglade in på ICA med pannbandet uppdraget så Björn Borgfrillan var helt perfekt. Säkert mascara på kinden. Snor runt munnen. Knallröd. Lassade på allt jag kunde se som inte innehöll laktos. Checkade ut. Checkade in hemma och lyckades lägga 2 pussel, bada, torka, gosa, läsa för och natta trollungen innan jag fick i mig något själv. Lite pannben där med men mest kärlek faktiskt.

Apropå min look när jag kom hem så lånar jag den nedan från finaste Sirpa. Precis så är det.

Eftersom det är för mycket på jobbet nu så skjuter jag på min 25 km till torsdag. Man ska inte slita på båda systemen på samma dag. Nu gör jag som jag sagt- checkar ut och lägger mig med min bok. Läs här vad Madde skrev idag- skriver under på varje ord!

20120131-221717.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Komprimera, expandera och tvåtusingar WOPPAstyle

  1. Caisa skriver:

    Apropå pannben.. jag har verkligen börjat inse vikten av den mentala träningen vid vissa nattningar (iallafall hemma hos oss). Kämpar man kan man kan smyga ut ur rummet starkare än någonsin!

    • Annie skriver:

      Ja jag förstår det. Jag är förskonad. Hittills. Ungen går och hämtar två böcker och lägger sig men jag räknar med att få använda pannben snart jag med! som du säger- om man använder det till mental träning så kanske man inte tappar humöret!

  2. JH ORKA skriver:

    Senast jag körde ”jag-kommer-dö-på sista-intervallen-träning”, vilket nu var ett tag sedan skulle jag också handla efteråt. Stannade av ca 200 m från affären för att få ner puls innan jag gick in och måste ha sett ut som om jag missbrukat något och var ett lämpligt offer för på utsidan stod två finniga tonåringar och frågade om jag kunde köpa ut cigaretter. Öhhhh……..lätt fel person att fråga. *asgarv*

    Må gott!🙂

    • Annie skriver:

      Min kommentar ramlade bort.🙂 ja nu förstår jag att det varit ett tag sen och kommer bli ett tag till innan det blir såna pass!🙂

Kommentera

