Veckans Träning o februaris mål

20120130-131125.jpg

Nej men hej!

Tusen tack för alla fina kommentarer och pepp. Det värmer verkligen. Idag vaknade jag fast bestämd att portionera ut veckans energikvot bara just så som jag vill. Fullt med jobb, fullt med annat och i helgen är det Nike Blast. Ganska ”o-mig event” men inte ”o-mig människor” eftersom så otroligt många finisar ska dit. Hela WorkoutÅre crew’et och massa fler- jag skriver mer om det sen. Jag och Madde ska bo på hotell första natten och gissningsvis tömma deras frukostbuffé innan vi drar till Globen. Självklart bor vi på Scandic Malmen där min bästis är bokningschef. Och sjävklart ska jag på en av mina så otroligt sälla ”AW’sar” i deras bar på kvällen. Kom dit vetja!

Veckans och förra veckans träning

Kan ju då i samma anda som förra inlägget passa på att visa att jag faktiskt inte tränar så mycket som de flesta tror. Men jag skriver om träning. Så om jag skrev om allt jag åt, så skulle väl några tro att jag åt hela tiden.

I måndags sprang jag hem på tunga ben i 6 km. Ett alldagligt distanspass som transportlöpning vilket är sättet att få till träning när det är mycket annat. Onsdag sprang jag 15 km varav 9 med jobbet och 6 själv och det kan ha varit de snabbaste 15 jag gjort, men inte så snabbt. Stolt över att få in 15 km en vardagkväll och hinna lägga Ebba. Tack Ebbas farfar för hjälp. Runt 5:30-5:40 men runt 5 på sina ställen och med rödljus och sånt där. Helt klart ok. På fredagen körde jag 2 Olgor vilket är 2 x 2 km totalt och de kändes bra. I lördags tränade jag styrka i en timme och det sotar jag för idag. Bra jobbat!

Den här veckan är målet att få in följande:

2 km intervaller x 6 med 4 min vila emellan. För att hinna så kör jag dem hem från jobbet. De tre första kommer gå längs Solnavägen och Råsunda och sen kan jag göra de 3 sista runt Råsta o Lötsjön. Fick verkligen tänka till med packning idag eftersom jag är på kundbesök: Ta på joggingskor o sportbh o tunna yllesockar. Se ut som en skidsmurf i anorak och alla grejer i plastpåse så lämnar jag detta hos kunden (där jag jobbar på deras dator!!) och springer hem med löparsäcken. Tisdag är alltid Ebbas dag. Ingen träning. Onsdag ska jag med hjälp av Ebbas farfar få till 25 km ”kenyan” där jag ökar var 5e km. Fredag blir det lätt distans och sen kommer jag träna hela helgen på Nike så det räcker bra det.

Det är ny månad den här veckan och februari är min tuffaste jobbmånad. Mina mål för februari är således rätt enkla. Jag sätter bara mål som inte framkallar någonsomhelst ångest. Som jag vet att jag vill uppnå. Inte som jag borde. På så sätt blir de en trevlig sporre i vardagen och påminner mig om vart jag är på väg:

  1. Jag ska slå mitt personliga distansrekord på 50 km med att springa 5,5 mil. Bara för att. För att jag vill och för att det inte slet alls när jag sprang 4. Ingen ishalka denna gång utan lätta vägar så jag får vara i mitt flow. Längtar otroligt mycket efter det här passet.
  2. Jag ska fortsätta göra massa roliga saker med Ebba- vagt mål men hon får bestämma så ingen idé att jag skriver vad vi ska göra, inge prestige bara ha tid för bara henne. Vi ska pröva Friskis o Svettis familjegympa iallafall- det är min ide. Sen ska vi simma innan dagis, på morgonen. Varför inte? Simhallen ligger på vägen till dagis så bara att passa på, och lämna lite senare.
  3. Sen ska jag se till att träffa vännerna. Antingen bjuda hem på mingel eller åka till dem.
  4. Ha fixat hyllor till väggarna hemma så jag kan få klart. Åka till tippen med det som belamrar uteplatsen.
  5. Styrketräna ordentligt en dag i veckan. Jag älskar det! Svårt att få till det men det gör så gott så det är bara att få till vanan. Därtill träna bålen 1 gång.
  6. Lägga mig med en bok som inte har att göra ett skvatt med träning eller något senast kl 22.15 varje kväll. De 30 minuter jag får då är som balsam för själen. Som en mental semester ut i litteraturens värld- det är mitt alter ego paradis trots allt.

Sådär. Med det sagt både om veckan som kommer och månaden framför mig så är lunchen slut och jag fortsätter med dagens jobb, Ha en fin dag, keep up the good work!

20120130-131036.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

7 Responses to Veckans Träning o februaris mål

  1. Ingmarie skriver:

    Härliga mål som kommer att krydda din vardag och lysa upp den ännu mer.🙂
    Största solen är helt klart Ebba.

  2. Carina skriver:

    Lycka till med Kenyanen!! Den var så sjukt tuff!! 🙂

    Låter annars som en riktigt bra planering du har!

  3. Trötta mamman skriver:

    Håller med de andra, låter som bra mål! Att åka och bada innan dagis låter supermysigt!

    De där olgorna, jag känner mig lite trögt men hur funkar de, springer du två kilometer i ökande tempo alltså, sen vila?

    Det där med bokläsning borde jag sno, jag älskar att läsa men tar mig sällan tid.

    Jag brukar köra styrkan efter att vildingarna sommnat med hantlar och kettlebell, brukar kombinera det med slötittande på tv. Tycker det är väldigt smidigt att kunna köra hemma .

    Hoppas du kan stänga ute folks negativa tyckande, jag har sagt det förr men jag tycker du gör ett grymt jobb och verkar ha fokus på rätt saker! Problemet för många är att du valt ”konstigt” i deras ögon. Att motionsjogga en 5-6 km några gånger i veckan är nog ok men att springa en mara, eller ännu längre, på helgen bara för att det är kul och härligt, det är ”onormalt” och alltså fel. Hade du tränat fyra ggr i veckan och växlat mellan bodypump, spinning, power yoga och zumba hade det varit fullt normalt, det hade även varit ok med barnvakt på fredag för öl och drinkar med tjejjompisarna. Det är ju så de flesta gör och då är det ok, det är aldrig ok att sticka ut. Att du väljer bort fester och snabbmat och tv och sånt som många väljer men vet är sämre val egentligen skapar dåligt samvete och då är det lättare att klanka ner på dig.

    Det är så tråkigt och onödigt! Jag inspireras otroligt mycket av dig även om jag inte alltid tycker som dig (jag tycker tex väldigt mycket om folköl och tycker tv-spel är kul) men det är ju så det är. Tycker att man måste kunna se förbi olikheterna och se det positiva hos en människa som hittat sina val, som hittat hälsosamma och bra val och som framförallt är nöjd med sina egna val!

    Med det lilla inlägget så hoppas jag att du får en bra dag!

    • Annie skriver:

      Åh vad jag längtar tills vi ses! Jg kommer nog börja böla o ge dig en stor kram🙂. Ska förklara olgorna- du kommer älska dem!

      • Trötta mamman skriver:

        🙂 Ja, det börjar verkligen bli dags! Det är ett gäng som ska springa halva jubileumsmaran lördagen den 11/2, alltså om 1,5 vecka. Start 10:00 vid Rotebro pendeltågsstation med Roger Andersson i spetsen. Jag hoppas verkligen få ihop pusslet så jag kan haka på där. Haka på!

        Jag tycker de låter förfärliga… Jag är livrädd för fart!

Kommentera

