Olga, internet och folköl

Igår vara bara en sån där lustig dag.

Jag kom ehuru iväg på mina Olga intervaller och inte skulle jag varit rädd för dem! Värmde upp i ca 10 minuter. Egentligen behöver jag värma upp längre och se till att få in några stegringslopp (när man ”växlar” upp successivt under en sträcka på ca 70-150 meter ca). Nu blev det 2 stegringslopp och så var jag framme vid Råstasjön som är min favoritintervallrunda. 2 km skulle varje Olga bli.

Häpp- satte iväg och det gick alldeles för fort så fick sakta ned.  400 x 2 och sen flåsade jag fruktansvärt så behövde inte ens säga ”ursäkta” till de puckade hundägare som går i bredd och blockar gångvägen med långkoppel..wtf? De hörde mig komma. 2 x 300, 2 x 200 och 2 x 100 och knäppa av klockan. 2 km på 9.55.

Vila 5 minuter där jag försöker sträcka på mig och djupandas för att fylla på med syre. Och så iväg igen. Mycket jämnare runda som slutade på 9:57. Hade krafter kvar och ville köra ett varv till men tänkte att man kan faktiskt sluta när man är på topp så rullade hem.

Nu rasade min mage ihop igen. Jag förstår inte vad det är. Låg o en hög på golvet när hjälten kom och skulle följa med som moraliskt stöd på mitt datorköp. Samlade ihop mig och iväg kom vi. Redan nu har ett främmande objekt som heter router dykt upp hemma. Jag avskyr sladdar och tekniska saker och vill bara att det ska funka. Vill inte veta hur.

Nåväl. Kom till Webbhallen där klientelet var finniga tonårspojkar och män som vill ha feta skärmar. Inte bokstavligt. De ska vara väldigt tunna förstår jag. Redan innan det fysiska besöket på denna affär hade jag oroskänning då de har en fråga på sin hemsida som lyder Om du hade magiska fingrar och kunde flytta releasedatumet på ett spel tills i morgon, vilket skulle det vara då? Ja ni förstår. De här människorna verkar i en annan värld. Jag trodde tills rätt nyligen at ”PS3” var ett spel. Men det är det inte. Det är, nej jag vet inte, en sorts konsoll man kan spela spel i? Bryr mig inte. Den dagen jag lägger tid på att knappa på en fjärrkontroll för att flytta saker på tv-skärmen då har det verkligen spårat ur totalt. Då röker jag förmodligen också och äter margarin.

Jag förklarade att jag ville ha en dator som det gick snabbt att ta sig ut på internet på, där man kan ha massa flikar uppe och det inte står och tuggar hela tiden. Han bakom disken var hjälpsam men förstod nog snabbt att det inte var någon idé att slänga sig med tekniska termer. Jag ville ha ”senaste Windowsprocessorn” och så hette det tydligen inte alls och hjälten fick lägga sig i för att vi inte skulle komma därifrån tomhänta. Sen uttryckte jag en dröm jag hade- att ha en högtalare på ett ställe och datorn på en annan utan att de satt ihop. Detta var tydligen ingen utopi utan kostade ca 500 kr att lösa via Bluetooth. Hurra! Sen skulle jag ha en ”htmlkabel” och det hette det heller inte. Och jag kommer faktiskt inte ihåg vad det heter idag heller men det är en kabel så tv’n blir en dataskärm. Underbart.

Hem kom jag iallafall med en väldig massa emballage, sladdar och grejer som sen skulle startas och sättas ihop. Jag lyckades stolt med bara ett utbrott (sitter på golvet med avstäng router i handen och frågar ”hur kommer det internet UR den här???”) få igång routern och hjälten fick starta datorn.

Lätt lyrisk. Ny dator. Trådlöst internet. En högtalare som inte sitter ihop med datorn.

Sen var det det här med hemkörning av mat från Coop. Just som sista sushirullen var uppäten ringer det en tjej. ” Hej det är från Mataffären, jag står utanför din port och kommer inte in”. TIttar ut. Ingen där. Talar om att nej du måste vara på fel nummer. Hon bekräftar att hon är på ett helt annat nummer. Går 2 minuter. Ringer igen. Nu är hon på rätt nummer men på fel gata.

Till slut kommer hon och vips så står allt det jag beställt prydligt uppradat i 4 papperspåsar vid dörren. Tackarrr. Allt jag beställde. Och två saker till. Jag glömde beställa russin men det är russin i påsen! Inte på kvittot. Men inte bara russin- ett sexpack folköl också. Går igenom kvittot. Inte debiterad för detta. Vad göra? Aldrig druckit folköl, kommer aldrig dricka folköl.

Avslutar kvällen med en helt värdelös film- Baksmällan 2. Se den inte.

Idag har jag styrketränat nå det grövsta. Inte alls lika stark som före jul. Drog 40 kg i marklyft bara men bålen känns ok! Nu vinterstudion och snart möta upp lilltroll som varit på sångteater med sin pappa. Oh happy days!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

