Ultrakväll på Runners Store

När jag och farfar ibland tittade på nyheter ihop fanns det en nyhetsuppläsare på Värmlandsnytt som farfar inte gillade. Han levererade väl alla nyheter men ”en e sö törr men möste ställe ett glas mä vattön på tevön när en e i bild”

Detta citat kom osökt tillbaks i mitt huvud när Andreas Falk föreläste idag. Han hade just vatten ståendes bredvid sig men det vette fasiken om det hjälpte.🙂.

Ursäkta! Det var en otacksam inledning men kan inte låta BLI. Han är grym, men inte så ödmjuk. Springer jättelångt och jättefort men förmedlar inte direkt den här endorfinstinna glädjen som jag får ta del av från  tex MarathonMia eller Miranda när de pratar om långlopp. 

Jag skrattade och lyssnade häpet, fascinerat och imponerat för han är en levande Ultramaskin. Nitisk och planerande in i minsta detalj  med excelblad för sina olika varvs företeelser under de längsta loppen. Fascinerande.  Som sagt.

Men jag tänkte att där på Runners Store, bland de otroligt många som tagit sig dit så stod det människor som sög på karamellen ” klarar jag 5 mil  och då tror jag inte man  bara vill bara höra att den designerade inspiratören går igång på när det blir jobbigt och man får kämpa, men aldrig pratar om glädjen och gemenskapen som Ultra präglas av.

JAG blev sjukt inspirerad och taggad. Jag gillar maskinen Falk o de torra skämten. Men jag skulle inte använda honom till att sälja in Ultra till nyfikna kortdistanslöpare.

Hade med mig min bästa Helena. Träffade så många fina människor, U, C, C, M, M osv osv och fick massa kramar. Jag tänkte på en sak idag. (nä hundra men en ny sak).

Alla är snygga när de springer. Alla. Alla är sitt allra bästa när de rör på sig. Spelar ingen roll hur du ser ut när du sitter still- spring och det lyser om dig!

Imorgon ska jag springa Olga- intervaller. Och DU ska surfa in på Workout Åre’s hemsida prick klockan 12.00 och anmäla dig så du inte missar årets event.

Sov gott nu allihopa. Det ska jag!

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

8 Responses to Ultrakväll på Runners Store

  1. Miranda skriver:

    Smart kommentar. Lite som jag tänkte faktiskt: JAG blir inspirerad. Men de som aldrig testat ultra? Ja.. de är svårare att svara på.😉

  2. Annie skriver:

    ja eller hur. och jag lände hur några som vågade fråga liksom fick… ” eh va?” lite om vad man äter och hur man lägger upp 50 km- det är SKITLÅNGT för några- det måste man ha respekt för!🙂 men han är helt klart underhållande!

  3. Ingmarie skriver:

    Är nästan lite glad att jag valde bio i dag.😉 Men jag tror jag också hade blivit inspirerad. Jag är en lättroad(och kanske lättlurad?) filur på det viset. Sov gott du med!

  4. Trötta mamman skriver:

    Hade varit kul att veta hur man hade reagerat men jag satt hemma med sjuk son och ännu värre sjuk make så det blev ingen inspirationskväll. Hade varit kul annars. Får dock alldeles för mycket inspiration redan tror jag även om jag samtidigt verkligen undrar hur man överlever 5 mil. 2 mil kan jag, men 5? På söndag planerar jag 22 km, det är ju nästan hälften. Andra halvan kan väl inte vara så svår? Jaja, i juni kommer jag veta🙂
    Skulle betala anmälan igår men internetbanken strulade så det blir idag eller imorgon istället. Sen, ingen återvändo!

    • Annie skriver:

      Ingen fara tjejen! Krya på familjen. När jag sprang TEC 50 km hade jag som
      Längst sprungit 29 km innan o det var inga problem alls o du har många långpass under bältet! Heja!

      • Trötta mamman skriver:

        Tack! Tycker de här miniförkylningarna börjar bli lite tröttsamma nu, idag tycks alla vara på benen igen.
        Jag tror inte jag är så rädd för distansen egentligen, men har respekt för den. Ser fram emot det med skräckblandad förtjusning🙂

Kommentera

