Veckans träning och nästa

Ja mil har det blivit den här veckan iallafall men träning efter schema..nja.

Allt är ju avhängt på när jag har Ebba. Visst jag kan köra styrka medan jag lagar mat medan hon hänger i mitt egna ben men jag vill inte ha det så. Så styrkan har jag svårt att få plats med.

3 löppass i veckan bygger min träning på. 2 styrka och en rörlighet och den är inga problem.

Intervallpasset i veckan blev de 11 x 800 meter jag lyckades släpa mig runt med 4:29-4:50 i snitt. Ouff.

Ett segt joggpass på proteinlunch om 8 km till Ebbas dagis.

Och så 4,1 fina igår. Så 60 km löpning.

Mycket vill ha mer. Och jag mår så bra i kroppen sen igår. Kompression I say! Det måste vara det. För idag var jag så löpsugen igen men de här heldagarna med Ebba löser det.

Nästa vecka är precis som resten av våren kommer vara- fullspäckad! De dagarna Ebba är hos sin pappa jobbar jag över och ska faktiskt göra något roligt efter jobbet en dag. Skulle gärna vilja trycka in 2 hårda styrkepass…put it to the universe och planerar så gott jag kan!

Måndag- Till naprapat Micke. Kickoff inför Lidingö Challenge 2012 på jobbet. En hel satans grejer att stå i och efter det tänker jag springa hem. Fort.

Onsdag- Hjälptränare på distanspass på jobbet. Tänker helt sonika ta löparsäcken på och sen fortsätta hemåt och torde få ihop en 18 km

Torsdag- styrka. På något sätt.

Fredag- Intervallpass med Olgor…

Helg- styrka lördag morgon sen hoppas jag dra pulka och bygga snögubbar och pussas och kramas med min bästa lilla älskling och umgås med min hjälte som liksom skarvas in i mitt pussel men förtjänar en stor mittbit.

Lite andäktigt matt inför nästa vecka och speciellt imorgon vars uppdrag jag inte riktigt hade räknat med men jag gör så gott jag kan och börjar med att sova och skriva en post-it. Fokuserar på de människor som ger mig energi inte tar.

Lättare sagt än gjort. Enkelt ändå. Fokus på det viktigaste. Kärleken är störst. Benen glada. Snön faller!

20120122-211719.jpg
Fina katter

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

Kommentera

