Händer du?

Eller händer det dig? Ibland är det så jäkla lätt faktiskt. Man måste bara vända på det. Vända det rätt. Jag får nästan dagligen frågan om hur sjutton jag hinner allt. Och jag vill svara med att allt handlar om att äga sin tid och hända sin dag!
Vi är många som har agendor, mer eller mindre frivilliga som brister i sömmarna. Vi hinner aldrig allt. Vi har alla exakt lika mycket tid- 24 timmar. Om ”någon annan” styr flera timmar av dessa 24 ja då känns det nog som om
man inte hinner något.
Inför i år har jag valt att acceptera att jag har just bara 24 timmar per dag. Och aldrig gräma mig över något jag inte hann. För när klockan slår läggdags vet jag att jag gjorde så bra jag kunde idag. Prioriterade rätt och var närvarande( nåja…. Virrpanna ibland) Och då bryter jag. För jag måste vila 7,5 av dem för att det ska funka resterande 16.5. Börjar där. Jobbar aldrig på nätterna. Sömnen går först.

Jag är ödmjuk på alla sätt o vis inför livet och gillar den mjuka vägen och speciellt när det gäller att uppfostra min dotter.
Men jag har rätt kaxiga mantran för att bli det powerhouse glädjesprattel som Annie är. JAG händer. Jag kan bli bombarderad med mail, uppgifter o telefonsamtal men jag rockar den här dagen så jag gör segertecknet innan jag smäller i kudden.

Jobbet, SL, SJ, Telia vem fn som helst händer inte mig. Det/de händer. Jag väljer om jag tar det till mig.
Men jag händer varje dag. Så tänker jag varje morgon. Tar tag i dagen som med tyglar på en unghäst- bestämd men charmigt lirkande. Och jag brukar få precis som jag vill!🙂.

20120118-112549.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

5 Responses to Händer du?

  1. Trötta mamman skriver:

    Precis så! Jag vrukar snacka om val. Någonstans har man gjort ett val, man kanske inte riktigt fattar det då men vi väljer hela tiden och valen vi gör skapar olika konsekvenser. Jag vill inte höra andras ursäkter om att de inte hinner träna tex i samma mening som de berättar om att de varit på 7 häftiga fester senaste månaden. Då har man VALT att inte träna.

    Problemet är att det tar ett tag innan detta går upp för folk (inkl mig själv) och den dagen måste man ta itu med val man gjort tidigare som kanske inte längre funkar.

    Det känns inte alltid så lätt men det är ändå så enkelt!

    • Annie skriver:

      Nej vissa val kan man ju göra om direkt medan andra tar lite tid att styra om. Typ jobb o var man bor- om de parametrarna skulle krångla!

  2. Annie skriver:

    Ja eller hur? Enkelt- men inte så lätt- eller tvärtom🙂. Hur mår magen?

    • Trötta mamman skriver:

      Mycket bättre! Tror det var jobbet som fick den att sparka bakut. Jag trivs med mitt jobb men har några bitar som jag ännu inte gillar men där valet är att acceptera de bitarna eller byta jobb och jag trivs med det mesta andra så jag försöker lära mig att hantera de surdegarna..

      Jag tror att det är lite som att vara nykter alkoholist, första steget är att erkänna för sig själv typ. Jag har insett, accepterat och erkänt och nu kämpar jag med att bryta gamla tankemönster och delar av livet som baserats på diffusa ”jag borde” och ”man måste” till ”det här är det jag vill”.

  3. Ulrika skriver:

    Ibland tror jag att du skriver direkt till mig😉 Igen ett bra inlägg som får mig att reflektera.

    Ulrika

Kommentera

