Ass on fire

Det ligger ett tunt lager av Percutan på vänster skinka. Men nerven har slutat skrika. Det brinner istället i huden.

Micke på Access Rehab fick mig att hoppa jämfota. Några gånger. Sen titta ned. Ja se på fasen. Vänster fot pekade utåt. Sen frågade han hur jag gör när jag gör sidoplanka. Ehrm. Den görs liksom inte. Det som däremot görs är att jag skjuter ut höger höft (och tro mig, jag har höfter) och sätter en växande allt tyngre, just nu 16 kilo tung Ebba på den när hon vill bäras och gör sen annat med vänster hand. Kanske inte det bästa för bäckenet.

Sen tog vi oss an mina triggerpunkter i Gluteus Medius och svetten lackade i pannan. Fi fabian. Sen knakade han loss hela min rygg och min tinnitusnacke som efter 1 veckas flyttsläp var ur fas den med. Och sen var jag..som ny!

Men måste vila två dagar. Uh. Vill bara träna. Men jag ska lyda. Jag har otrolig respekt för Micke och vill att de här justeringarna ska ”sätta sig”.

Så jag går hem och lagar räkpasta och kollar på film istället. Den där post-it lappen är 3 post-it lappar nu. Det händer mycket, med Tjejmarathon, med Lidingöloppet, med vår Lidingö Challenge satsning. Med en av mina kunder. Det händer allt och det är så roligt och den här våren ska jag njuta av det och veta att det tar aldrig slut så det gör inget att man tar en kväll för att vila lite. Det går att göra det imorgon också. Eller hur?

Såhär ska man bära småtroll

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

4 Responses to Ass on fire

  1. Trötta mamman skriver:

    Ajajaj men skönt att få allt tillknakat och masserat även om det gör ont som f*n när de håller på.

    Orkar du hålla på och fixa med saker med Ebba på höften? Jag tycker det är skitjobbigt (stora killen väger dryga 16 kg och lilltjejen 10 kg). Jg har iofs ganska dåligt med höfter, vet inte om det gör nån skillnad.

    Det intressanta är att jag aldrig varit så smärtfri och jämn i nacke och rygg som när jag var föräldraledig.

    • Annie skriver:

      Vad skönt! Då är det jobbet som sliter nacken på dig?
      Nej jag orkar nog inte och ska nog inte egentligen… Fick jag lära mig idag!🙂

      • Trötta mamman skriver:

        Japp, skrivbordet! Men det har inte kommit tillbaka så jag gör bånying bättre numera🙂

        Det är inte lätt att säga nej men jag försöker vara konsekvent med att de ska gå själva osv. I knät får de mer än gärna vara men då vill jag sitta ner.

      • Annie skriver:

        Finns inget mysigare än att snosa
        I nacken när de sitter i knäet…🙂

Kommentera

