Vilovecka. Styrkevecka. Snurrvecka.

20120113-172127.jpg

Vi sov första natten i lägenheten. Ebba tyckte allt var så spartanskt och till slut frågade hon också var bilen var, eftersom allt verkade pajko och inte ens tv’n funkade.

När jag sladdat ned henne till dagis var det dags för löpning. Jag har kommit på att jag skjuter hela denna veckas program till nästa. Jag har liksom inte mental närvaro just nu för att genomföra kvalitetspass. Liksom mina ägodelar är spridda på 78 + 46 kvadrat så är skallen inte riktigt så sammansatt som den brukar.

Första dagen med broddar. Någonsin! Har köpt ett par från Runners Store. De behövdes idag då gårdagens blöta var total isgata. Jag tog sikte på sjöarna och fick trampa ut i gräset och trängas med kanadagässen på sina ställen för det var verkligen halt.

Tempot var först trevligt på ca 5:20 ned mot 5. Men sen var det som bensinen tog slut och jag saktade ned. Kändes tungt och stumt och det är verkligen bra timing att dra ned på löpet denna vecka.

Jag är ju lite svag på vänster sida och har den här förbenade nerven i kläm. Det gör att jag ofta trampar höger fot på vänster inre fotknöl då den ”faller in”. Att göra det med broddar känns inte så mycket under själva löprundan men jag var rätt blodig när jag kom hem.

Resten av dagen spenderade jag i flyttandets tecken. Jag letade efter en återvinningsstation och efter fyra dagars flyttande är man lite trött. Blodsockret kan ha varit lågt också. Hittade inte återvinningsstation. Hamnade i Kista. Svor alla svordomar jag kunde och anklagade alla instutioner jag kunde komma på för att vara ansvariga för att jag inte hittade dit. Hjälten som satt tyst och skrämd bredvid hade redan innan föreslagit att vi skulle åka dit imorgon. ”Nej då är det stängt, det är ju lördag då” svarar allvetande Annie. Hittar till slut fram. Visar sig vara stängt idag och öppet imorgon. Lördag. Jaha. Anklagar någon ny instution för detta inbicilla öppethållande.

Åker för att köpa hylla till köket och kommer hem utan hylla men med begagnade skidpjäxor och stövlar till Ebba. Men på mycket gott humör.

Älskar nya lägenheten. Så mysigt. Imorgon blir det mer flyttstyrka och på söndag kör vi intervaller av något slag. Vilo/snurr/flyttvecka. En sån per många år kan man unna sig.

Nu gör jag riktig svennefredag fast med tvist- inte tacos men kyckling enchiladas. Och På Spåret.

Här kan ni läsa om hur 8 km blir 50. Ha en fin kväll.

20120113-172216.jpg

Om Annie
10% Ultra. 20% mountains 10% water 10% yoga 10% asphalt 30 % trailblaze. 10% music. 100% love.

2 Responses to Vilovecka. Styrkevecka. Snurrvecka.

  1. Ingmarie skriver:

    Jag köpte ”kärringbroddar”😉 på apoteket. Absolut livsnödvändiga nu!. Men aj aj vad det ser ut att göra ont det där!

Kommentera

